Nyheter

54.210 besøkende på Nordbygg

08.04.08: – Messen var preget av mange gjennomtenkte utstillinger og aktiviteter hos de 800 utstillerne. Det var også uvanlig mange nyheter som ble lansert, sier Peter Söderberg, prosjektleder for Nordbygg, som er meget fornøyd med årets messe.

Et 50-tall av utstillerne valgte under årets messe å booke stand på neste Nordbygg, som arrangeres 23. til 26. mars 2010. Regin, som selger produkter og systemer innen byggautomasjon, er en av disse. – Vi er veldig fornøyd med årets messe og har allerede booket oss inn i 2010. Vår stand har vært godt besøkt fra morgen til kveld. Kvaliteten på de besøkende har vært høy, men så arbeider vi også aktivt med denne messen som samlingspunkt for våre samarbeidspartnere og deres sluttkunder, sier Stefan Blom, produktsjef på Regin. 

Større A-hall 2010
– Nordbygg har en stabil rolle som Skandinavias ledende messe for byggebransjen. Jeg er overbevist om at vi kommer til å fylle opp hele messeområdet også i 2010, da A-hallen bygges ut med 7.000 kvadratmeter. Fakta er at vi kunne ha gjort dette allerede i år, da vi har mange bedrifter som rett og slett ikke fikk plass, sier Peter Söderberg i en pressemelding til VVS Aktuelt. Den mest besøkte dagen under årets messe var torsdag, da antall besøkende var oppe i 19.132. Det er det høyeste besøkerantallet noensinne for Nordbygg. Det totale antall besøkende var på 54.210, og var cirka 300 lavere enn i 2006. 

Besøkstall per dag:
tirsdag 7.577
onsdag 12.013
torsdag 19.132
fredag 15.488


Strategiske utstillere- Jeg er meget fornøyd med antall besøkende og de rapporter vi får fra utstillerne tyder på at det var de ”rette” besøkende som kom, og at det ble mange spennende forretningsmøter, sier Peter Söderberg, som synes flere og flere utstillere utnytter messen på strategisk gjennomtenkt vis, i forhold til sin totale markedsføring. Et eksempel på dette er Würth som selger forbruksmateriell til byggebransjen: – Vi så Nordbygg 2008 som det beste og største forum til å nå ut til hele bransjen og bestemte oss tidlig for å anvende messen som veiviser for vår største vekst på det svenske byggmarkedet, sier Patrik Olsson, salgssjef for industri, håndverk og bygg på Würth Skanska AB.