Nyheter

Enorm interesse for BEDRE Bolig

16.05.07: Det nye forbrukermagasinet for VVS-bransjen – BEDRE Bolig – passerte allerede midt i mai de oppsatte salgsmålene, og den redaksjonelle og grafiske produksjonen er nå satt i gang.

 

Det er Linc Media AS, utgiveren av fagbladet VVS Aktuelt, som står bak det første norske forbrukermagasinet, BEDRE Bolig, med tema bad, enøk, sanitær, varme og energi, kjøling, ventilasjon og styringssystemer for private hjem. 


Trender
– Inntil nå har informasjonen innen disse viktige områdene vært svært beskjeden. Den har nesten utelukkende gått via rørleggerforretninger. Vi går grundig til verks og gir gjennom leseverdige reportasjer, som er faglig fundamentert, forbrukeren informasjon om siste nytt innen alle felt. Alle må ha vann, varme og ventilasjon. Vi forteller hvordan de kan få sine behov dekket på best mulig måte, hva de siste trendene er og forklarer hvorfor det er viktig å la selve jobben bli gjort av fagfolk, forteller sjefredaktør Jan Kalvik. 


Faglig styrke
Det er samme bemanning på fagbladet VVS Aktuelt og VVS Forbrukermagasin BEDRE Bolig. Jan Kalvik er sjefredaktør, mens Ketil Sterner er Salgsjef. Redaksjonssekretær Mette Ellefsen spiller en viktig rolle, det samme gjelder et knippe dyktige fagskribenter. 
– Vi utnytter våre interne ressurser maksimalt, samtidig som våre bransjekontakter er svært viktige for å skape et best mulig bladprodukt. Interessen i bransjen for den nye markedskanalen overfor forbrukere er vanvittig stor – dette er tydeligvis noe som mange har ventet lenge på, mener Kalvik. 


Målrettet markedsføring
– Både store og små leverandører ser nytten av å markedsføre seg gjennom Bedre Bolig. De er glade for endelig å kunne presentere seg i et målrettet VVS-blad som når rett hjem til sluttbruker, påpeker salgssjef Ketil Sterner.


Bygg reis deg
VVS Forbrukermagasin BEDRE Bolig vil bli distribuert sammen med magasinet Hus og Bolig i 60.000 eksemplarer den 10. september. Dermed oppnås det meget god dekning på det sentrale østlandsområdet like før 60.000 publikummere strømmer til Bygg Reis Deg i perioden 18. – 23. september. Også under messen vil bladet bli spredt blant de 30.000 forbrukerbesøkende og 30.000 fagfolkene som ventes innom.

Bildet: Mona Henriksson i RM Grafika AS er i full sving med design og ombrekking av det som ser ut til å bli et av de lekreste forbrukermagasinene på markedet. (Foto: Jan Kalvik)