Sanitær

Vannhygiene i Geberit-fokus 

Bildet: Dusjtoalettet AquaClean skal skjemme bort forbrukerne nedentil
Bildet: Dusjtoalettet AquaClean skal skjemme bort forbrukerne nedentil
13.03.09: Geberit bytter navn på sitt dusjtoalett fra Balena til Aqua Clean Med navneendringer lanseres også et nytt komplett toalett og to nye setemodeller. Navneendringen gir markedet beskjed om en forsterket miljøprofil i det sveitsiske selskapet.
Av Odd Borgestrand
ISH, Frankfurt
 

Dusjtoalettet Aquaclean skal skjemme bort forbrukerne nedentil med varm dusj og mild føn, og besøkende på AquaCleans store stand fikk prøve de nye modellene i lukkede rom. Hver time gjennom hele ISH-utstillingen var de fire toalettene i bruk av i gjennomsnitt 60 personer, og standen ble besøkt av drøye 4500 potensielle kunder og interesserte daglig.

-Det viser at vi har gjennomslag for våre produkter, sier Beate Larsson Gerø, salgssjef for Geberit AquaClean i Norge. 

Egen paviljong
Under ISH i Frankfurt bygget Geberit opp sin egen paviljong ute på en av markedsplassene i tillegg til sin store tekniske stand inne i en av messehallene. Paviljongen var preget av vann, flotte naturbilder fra Sveits og en egen utprøvingssone for toaletter.
-Det handler om å bli ren med vann. Norge henger litt etter med bruk av vann for rengjøring nedentil, men kombinert med føn er dette en ren velvære, mener Gerø. 

TV-reklame i Tyskland
Geberit skal bruke store summer på TV-reklame i Tyskland de neste månedene. Kona til den tidligere tennisproffen Boris Becker, Barbara Becker, har stilt seg til disposisjon for selskapet og framstår med friskhet og sunnhet. En innbydende TV-reklame der den vakre modellen i regi av Geberit badet i 8 graders vann i et like vakkert tjern i Sveits. I reklamen forteller hun på en rekke språk hvor viktig rent vann er for menneskeheten og for kloden, og Geberit markerer dermed også en miljøprofil fordi dette er nødvendig for en markedsleder, mener salgssjef Beate Larsson Gerø. 
Kopi av geberit 01
Bildet: Salgssjef for Geberit AquaClean i Norge, Beate Larsson Gerø og Geberits internasjonale produktsjef, Bruno Kläger, var godt fornøyd med publikumstilstrømningen på Geberits vann-stand i Frankfurt.