Sanitær

EGO-glis på messen

Bilde: Gledessprederen Terje Skomsøy viste EGO boblekar fra Comfort og sendte mange Bygg Reis Deg-besøkende videre til forskjellige Comfort-butikker under messen på Lillestrøm. (Foto: Jan H. Kalvik)
Bilde: Gledessprederen Terje Skomsøy viste EGO boblekar fra Comfort og sendte mange Bygg Reis Deg-besøkende videre til forskjellige Comfort-butikker under messen på Lillestrøm. (Foto: Jan H. Kalvik)
02.10.09: De veldesignede og konkurransedyktige bade- og boblekarene signert EGO møtte et bredt publikum under Bygg Reis Deg. Terje Skomsøy smilte fra øre til øre over muligheten til å dirigere potensielle kjøpere fra standen og til kundens nærmeste Comfort-butikk.
Av Jan Kalvik

– Det var et sjakktrekk å få opp den vel kjente Comfortlogoen på standen. Alle kjenner rørleggerkjeden Comfort, og logoen trakk folk i seg selv på en messe som gjerne kunne hatt mye mer å by på innen VVS.

”Business as usual”
Skomsøy mener utbudet av baderomsinnredninger og utstyr var på et historisk lavmål, det samme gjelder besøket av forbrukere.
– Men det som er hyggelig er at de besøkende som kom til oss var meget bevisste og var godt utstyrt med både ideer, plantegninger og penger på bok. Jeg tør påstå at det er ”business as usual” selv om besøket på messen var dramatisk lavere enn sist, sier Terje Skomsøy. Han arbeider i Victory Spa Norway som står bak EGO-serien til Comfort.

Eneste kjede
Comfort var eneste kjede representert på Bygg Reis Deg, riktignok på beskjedent vis, men nok til at det ble lagt merke til.
– Det ble kommentert av våre besøkende at det var hyggelig å se et godt gammelt varemerke på messen. Mange kom hit for å se på karene, når de spurte hvor de kan kjøpe var svaret enkelt. Kun Comfort selger EGO, men til gjengjeld er kjeden ”overalt”, smiler Skomsøy.

EMVEGO-serien består av 16 modeller, modellene varierer fra runde til ovale modeller og et par flotte høye rektangulære kar. Felles for alle er relativt lave priser i forhold til konkurrentene på markedet. Dette er oppnådd siden EGO er Comforts egen merkevare. Samtidig har kjeden matchende møbelserier fra flere av sine møbelprodusenter.