Sanitær

God mottakelse for slanke badekar

Bildet: Badekaret Rotondo fra Ultra Jets "Wisdom Line"-serie. (Foto: Ultra Jet)
Bildet: Badekaret Rotondo fra Ultra Jets "Wisdom Line"-serie. (Foto: Ultra Jet)
14.12.09: Etter å ha hatt dem på markedet i noen få måneder, mener Ultra Jet at produktene i deres nye baderomsserie ”Wisdom Line” har truffet godt. Design og pris er viktige stikkord.
Av Birgitte Sofie Henriksen

Tanken bak er å tilby designprodukter til en rimelig pris. Serien omfatter i dag åtte badekar og servant, og snart kommer også baderomstilbehør som kompletterer serien. 

Åpne armer
Alt er laget i det Corian-lignende komposittmaterialet WD Solid Surface, og produktene er helstøpt og fri for skjøter. Serien ble presentert for det norske markedet nå i høst, og mottakelsen har vært god.

– Markedet har vært udelt begeistret og positive. Det virker som dette har vært produkter mange har ønsket seg og som de nå har råd til å kjøpe. Forbrukerne har tatt imot Wisdom med åpne armer og tilbakemeldingene er utrolig nok bare positive så langt, sier markedssjef Åse Gjelsten Versland i Ultra Jet til Bad og bolig. 

Romslig
Hovedgrunnen til den gode responsen mener hun ligger nettopp i design og materialvalg. Samt det faktum at de slanke kantene i de helstøpte karene gjør at innvendig areal er nesten like stort som det uvendige, og dermed er romslige i forhold til arealet de fyller i rommet.

Utviklingen av Wisdom Line-serien fortsetter. På nyåret kommer det første tilbehøret i form av krakker, bokser, søppelkurv, med mer. Ultra Jet jobber også med dusj/ steam i samme materiale.

– Samtidig vil det nok komme flere modeller av både badekar og vasker utover i 2010, sier Gjelsten. 

Ufordringer
Uten å gå nærmere inn på forventet omsetning, antyder hun at det dette er produkter som de både forventer og allerede nå kan se at vil bli et godt tilskudd til driften, noe Ultra Jet er godt fornøyd med. Samtidig legger hun ikke skjul på at høsten 2009 ikke har vært den beste perioden å lansere nye produkter.

– Det har vært en større utfordring, men med Wisdom-produktene føler vi at vi har truffet en etterspørsel til rett tid, med designprodukter til riktig pris, sier hun. 

Markedssjefen forteller at den største utfordingen har vært å få produktene ut til rørleggerne.
– Men her er vi nå på god vei og har konkret to utstillinger i Oslo/ Drammen, jobber med tre-fire andre utstillinger, og har fire utstillinger på gang i Rogaland, sier Gjelsten. 

Ikke kjedebundet
Materialet WD Solid Surface er en homogen vakuumblanding av aluminium trihydrat og resin.
I tillegg til å være godkjent både i EU og US Standard, har produktene 10 års fabrikkasjonsgaranti. Produksjonen skjer i Kina.

– For oss har kvaliteten alltid vært førsteprioritet, og også etter at vi flyttet produksjonen til Kina i 2000 har dette blitt fulgt nøye opp. Vi er stadig nede på fabrikkene og har også vært med på å utvikle produktene og hjulpet til på selve produksjonsprosessen slik at produktene har den standarden vi forlanger, sier hun. 

Serien er ikke kjedebundet, og produsenten ønsker å satse på forretninger som har et stort fokus på design.