Sanitær

Fisker etter sluk

Bildet: Administrerende direktør i Purus Joti
Bildet: Administrerende direktør i Purus Joti
30.05.11: Purus er på jakt etter forbrukernes slukbilder, og opplever til og med å få inn bilder av konkurrerentenes produkter.
Av Birgitte Henriksen

I disse dager sender Purus Joti ut trinn to i sin DM-kampanje; landets 1000 beste baderomsbyggere får muligheten til dra inn sin egen ørret med en Mepps nr.1 Aglia med prikker på 3,5 gram, som i disse dager dumper ned i postkasser over hele landet. Denne følger i kjølvannet av stingsilda på 7 gram som ble sendt ut for et par uker siden.

– Smigrende
Hensikten med kampanjen er å få inn baderomsbyggernes egne bilder av bad med Purus Jotis designsluk. Har man ikke fått sluk i posten, kan man uansett være kvalifisert til å delta. Men det fordrer altså at man faktisk har brukt Purus-produkter på badet.

For kampanjen så langt har gått så bra at produsenten også har mottatt bilder av konkurrerende sluk:

– Det er jo smigrende at vår posisjon som markedsleder fører til at alle lange designsluk oppfattes som Purus-sluk, men jeg er redd vi ikke kvitterer for disse bildene med utlovef iskestang og snelle. Vi skal bruke bildene i redaksjonelle artikler i forbrukerrettede boligmagasin utover høsten og 2012, og da må vi nesten presentere våre egne produkter, sier administrerende direktør i Purus Joti AS, Jan Gøransson, i en pressemelding til VVS aktuelt. 

Nye materialer
De hundre første som sender et par av sine anleggsbilder får lekre stangsett som takk, og konkurransereglene finner man på purus.no. Deltakerfristen er 23.06.11. Uansett om man har mottatt sluk i posten eller ei, er det bildene som teller.

– Vi må raskere forbi bruken av tradisjonelle støpejernssluk, nå når produktutviklingen og nye materialer har gitt oss mye bere løsninger. Et moderne bad må jo utstyres med et moderne sluk. Brukeren av dusjen bli mer fornøyd og baderomsbyggerne blir glade for å levere et penere anlegg, med høyere fortjeneste. Så vi håper riktig mange av landets beste baderomsbyggere er enig med oss, og sender bilder som vi kan bruke til felles beste, hevder Gøransson.

Han mener også at Purus Joti sin kampanje kan komme konkurrentene til gode.