Bilde av båten
Det var Magnussen selv som kom på ideen med Trondheimsmotiv. Han kontaktet Daglig leder Tom Holm hos Sanipro, som tente på tanken med en gang.
– Vi selger mange hyttebad. Flere kunder som ønsker å dekorere dusjkabinettene sine med motiv hjemmefra og omvendt, forklarer Magnussen ivrig og fortsetter:
– For eksempel var det en kar som ønsket bilde av båten sin og en familie dekorerte dusjen med et svart/hvitt motiv av barna sine, som ble skikkelig kult. Jeg tenkte at kjente steder fra byen ville bli dekorativt og sikkert falle i smak hos kundene også, sier han.
Lansert på Boligmessen
Falt i smak gjorde det, for Tempe VVS Senter har allerede solgt 15 dusjkabinett med motiv fra bryggene, og nå ferdigproduseres 10 kabinett til med flere trondheimsmotiv.
– Trondheimsdusjen ble nylig lansert på Boligmessen i Trondheim, og mottakelsen var enorm. Vi fikk 29 dusjer i bestilling allerede på messa, gløder Magnussen. For eksempel var det en kar som ønsket bilde av båten sin Han forteller at det er en ny trend, der kundene vil gjøre badene sine mer personlige.
– Vi hjelper kundene ut i fra det budsjettet de har, og drar også hjem til dem for å se hva som er mulig å få til, sier han. Magnussen forteller at for å få til et best mulig resultat, må dusjveggen der folien med motivet klistres, være mest mulig ren.
Salgbart og historisk
– Den tekniske prosessen foregår slik at et fotografi med det ønskelige motivet trykkes over på spesialfolie, som igjen klistres på dusjveggene, forteller han. Lars Erik Magnussen røper at han har tenkt ut to nye motiv, som ennå bare er på planleggingsstadiet.
– Det ene er et motiv fra RBK og det andre er bilde av Oddvar Brå da han brakk staven.
Magnussen anser hendelsen fra VM i Oslo i 1982 er en fantastisk historisk hendelse og derfor salgbart. Han har tenkt at prosenter av salget fra disse dusjene, kan gå til et godt formål eller rett og slett til RBKs klubbkasse.
– Ideen er så ny at jeg ennå ikke har snakket med hverken Brå eller RBK om dette, ler han.