Sanitær

Trommet sammen til generalforsamling

Bildet: Standsmessig Comfort-velkomst på hurtigrutekaia i Svolvær (Foto: Comfort)
Bildet: Standsmessig Comfort-velkomst på hurtigrutekaia i Svolvær (Foto: Comfort)
20.06.13: Sist fredag gjennomførte Comfort-kjeden sin 39. generalforsamling. Med 170 forventningsfulle deltakere ankom kjeden Svolvær med hurtigruten klare for ledermøte og årets generalforsamling. Nå åpner Comfort-Kjeden for medlemmer uten butikk.
Det skjer mye spennende i Comfort-Kjeden og noe av dette stod på agendaen under årets generalforsamling avholdt på Thon Hotell Svolvær. Majoriteten av kjedens eiere var til stede og det ble presentert nyheter, strategi for fremtidig butikk- og rørleggerkonsept og nye produktlanseringer. Samtidig ble det for mange første møte med nyansatte på kjedekontoret.

– Jeg er svært fornøyd med årets generalforsamling i Svolvær. Vi jobber nå i kjeden med å bygge opp konsepter som styrker Comforts butikker, samtidig som vi jobber knallhardt med Teknisk Forum for å ivareta og styrke rørleggeriet og lønnsom drift. Dette anser vi som svært relevant, sier Inger Nerdrum, administrerende direktør i Comfort-Kjeden AS.

Kjedens Strategi 2016
Comfort-Kjeden har siste året arbeidet med kjedens Strategi 2016. Gjennom undersøkelser, dialoger og regionmøter har kjeden gradvis meislet ut sitt kart for videre utvikling de neste årene. Strategiplanen som ble endelig godkjent under GF i Svolvær legger fortsatt vekt på at Comfort-Kjeden skal ha landets beste kjedekonsept for rørleggerbutikker, men legger samtidig økt vekt på rørleggeriet og god drift i medlemsbedriftene. Dessuten åpner Comfort-Kjeden for medlemmer uten butikk i særlige tilfeller.

– Det er en kjensgjerning at VVS-bransjen er i ganske kraftig endring. Vi må endre oss i takt med og helst i forkant av denne endringen. Nå tok vi et lite skritt. Comfort-Kjeden ønsker å være en pådriver i prosesser som kan sikre solid lønnsomhet for godt drevne rørleggerbedrifter, sier styreleder Helge Lars Berger. 

Lansering
Comfort hadde lansering av en ny og spennende møbel- og dusjserie som er utviklet i samarbeid med en dansk kvalitetsleverandør. Etter mottagelsen å dømme lover det godt for fremtiden, da begeistringen var stor og innsalg av utstillinger slo alle forventninger.
Element S T I L representerer mer enn bare funksjon og skal gi en merverdi i forhold til kvalitet og design, og er første del av en kolleksjon som skal være komplett i løpet av første kvartal 2014. Det tenkes langsiktig hvor kvalitet, dokumentasjon, og reklamasjonshåndtering blir vektlagt samt muligheten til å selge «noe annet» enn alle andre i markedet.

Dette er første prosjekt av mange for å styrke kjedekonseptet og er et resultat av et godt tverrfaglig samarbeid på kjedekontoret og med Produkt & Markedsrådet i Comfort.