Noen av stegene i GROHEs satsning innebærer:
• Nytt Lifestyle showroom i Oslo som skal løfte frem GROHEs design – det første i Norge som kommer til å løfte frem produkter og fordeler både innen B2B og B2C
• Ny Country Manager for Norge med direkte rapportering til GROHEs Administrerende Direktør for Nord-Europa
• Norsk kundeservice med bedre og mer styrket kompetanse som følge av sentralisering
• Nytt telefonsystem som øker servicegraden og ikke tillater at detaljer glipper
• Norsk reklamasjonshåndtering og After Sales kommer til å håndtere reklamasjoner
• GROHE ønsker de nye norske medarbeiderne velkomne til det Nordeuropeiske kontoret i København
• GROHE øker produktgarantien til 10 år på en rekke produkter
GROHE setter ny standard i bransjen med den nye unike RAPID SL sistern+en med lekkasjeboks – et produkt spesialutviklet for det norske marked
En av GROHEs sterkeste områder i Norge er innen innebygde sisterner(sanitærsystemer). I nært samarbeid mellom norske rørleggere og GROHEs forsknings- og utviklingsavdeling, har GROHE nå utviklet et nytt unikt kvalitetsprodukt: RAPID SL sisternen med lekkasjeboks som allerede før lanseringen har mottatt en teknisk godkjenning fra SINTEF. Den tekniske SINTEF godkjenningen er også uten det forbehold at man skal ha adgang til sisternekassen fra et tilstøtende rom.
– Det har vært viktig for GROHE å produsere dette unike produktet, slik at rørleggerne kan få mulighet til å velge et produkt der det finnes direkte tilgang til reparasjon/utskiftning forfra fra baderommet, og ikke bare fra et tilstøtende rom bak, et krav som ofte ikke kan oppfylles, sier Hans Rønnow, Markedsdirektør for Nord-Europa.
Positive reaksjoner blant VVS foretak
– I markedet har GROHE fått en rekke positive reaksjoner fra VVS installatører som opplever at produktet er banebrytende. At produktet er teknisk SINTEF godkjent allerede fra dag én, har gjort at kundene har en opplevelse av at GROHE har lyttet til deres behov for produkter av høyeste kvalitetsstandard, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.