Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Til sammen 180 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom fra norske forbrukere.
– Stadig fokus på service og kundetilfredshet har bidratt til at norske bedrifter har skjerpet seg i konkurransen om å vinne kundenes gunst, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth, høyskolelektor ved Institutt for markedsføring på BI.
– Vi i Comfort setter stor pris på å få en slik uhildet tilbakemelding fra forbrukerne og synes det er flott at medlemsbedriftens daglige innsats blir anerkjent. Comfort-Kjeden er en stolt 40 års jubilant og er glad for at forbruker setter pris på høy faglig kompetanse og kvalitet i alle ledd. Fjorårets resultater er klare, og Comfort bedriftene endte med en hovedindex i 2013 på 101,5%.
Mens bransjen generelt går ned, kan det se ut som Comfort bedriftene holder en stø kurs, sier en fornøyd markeds- og innkjøpssjef i Comfort, Kari Setsaas.
Hele lista finner du her