Danfoss har en sterk posisjon innen flere viktige områder der man leverer innovative produkter for å skape en bedre hverdag for mennesker og samfunn. Vekstområdene man først og fremst fokuserer på er matforsyning, energieffektivitet, klimavennlige løsninger og å skape en bærekraftig infrastruktur. Med begrepet ”Engineering Tomorrow” ønsker Danfoss ytterligere å forsterke sin posisjon på markedet.
– ”Engineering Tomorrow” vil styrke vårt selskap for fremtiden. Ingeniørarbeidet er selve hjertet av Danfoss sin virksomhet og med dette som utgangspunkt skal vi fortsette å forme vår fremtid med nye innovative løsninger. Vi vil på denne måten være med på å ta del i det store vekstpotensialet som vi ser på det globale markedet. Samtidig ønsker vi å spre informasjon om hvordan vi er med og bidrar til en positiv utvikling av samholdet og de positive resultater vi har oppnådd i denne sammenheng sier VD og CEO Niels B. Christiansen i en pressemelding.
Den nye globale merkevareposisjoneringen ble utviklet etter en omfattende prosess der Danfoss har bedt eksisterende og potensielle kunder over hele verden om deres oppfatning av Danfoss nå og i fremtiden. Basert på dette har konseptet ”Engineering Tomorrow” blitt utviklet, og nå er man klar til å presentere det på markedet.
Danfoss nye merkevarekonsept er i tråd med «Core & Clear» strategien som ble innført i 2010, som i nåværende fase har fokus på vekst. I tillegg til lanseringsaktiviteter innenfor Danfoss største markeder, kommer også selskapets hjemmeside danfoss.com til å bli oppdatert basert på ny merkevareposisjon. Hovedbudskapet i «Engineering Tomorrow» tydeliggjøres i en film regissert av den Cannes-vinnende regissøren Christoper Bo.