Sanitær

Maskulint på badet fra KWC

Bildet: CEO i KWC
Bildet: CEO i KWC

Av Odd Borgestrand
Frankfurt

Det er tydelig at produktet KWC Dan er inspirert av Apple-suksessen med sine hjul og runde former.
– Jeg gikk svanger med dette produktet i nærmere ett år, og er stolt over å kunne lansere Dan både som dusj og servantarmatur her under ISH, sier CEO i KWC, Roland Gloor til VVS aktuelt.

Daglig leder i Morten Engebretsen AS, Eva Hannisdahl, ble også presentert for nyheten sammen med VVS aktuelt i går og ble svært begeistret.
– Hjulet som utgjør blandebatteriet både i dusj og servant er trinnløs forsyning av vann på høyre side, mens venstre side regulerer varmen. Lysdioder fra blått til rødt indikerer temperaturen på vannet.

Eva Hannisdahl håper på rask godkjenning fra SINTEF før de nye produktene kan lanseres på det norske markedet. Det er KWC som tar seg av denne «papirmølla» fra Sveits og det tar ofte noen måneder og opp mot et år før et nytt produkt er klart for Norge. 
– Jeg håper vårt marked blir prioritert denne gang slik at Dan-produktene kan legges under juletreeet i desember, sier Eva med et smil.
Hun tror den maskuline formen på disse produktene vil trekke til seg mannlige kjøpere, og dermed er det ikke bare kvinnen som bestemmer på norske kjøkken og bad.

Etter at KWC i fjor ble kjøpt opp av Franke går KWC mer i retning av baderom i tillegg til kjøkkenarmaturer, som har vært firmaets varemerke gjennom generasjoner. Produktutviklingen går raskt, og Eva Hannisdahl har positive erfaringer med oppkjøpet hos sin viktigste partner.

Under ISH har hun sammen med sine medarbeidere hentet inn en rekke impulser og fått med seg nyheter som vil bli lansert på det norske markedet de neste månedene.