Hovedtallene ble slik (i 1.000 kr):
2014 2013
Sum inntekter: 2 107 673 (104,6 %) 2 015 729
Driftsresultater: 144 923 (6,9 %) 117 569 (5,8 %)
– Dette viser at kjedens fokus på markedsføring, kompetanseutvikling og effektivisering av driftsrutiner/IT gir resultater. I tillegg har vi videreutviklet og forbedret dokumentasjonen i vår unike 10-års garantiordning for tett bad som stadig flere forbrukere etterspør, sier John-Arne Eiken administrerende direktør i Bademiljø-kjeden.
– Dokumentasjonskravene blir stadig viktigere og vi har som eneste VVS-kjede inngått avtale med Boligmappa for å knytte dokumentasjonen varig opp til den enkelte bolig. Denne måneden åpnet vi også vår nye pilotbedrift, Andersen & Sønn, på Askøy utenfor Bergen, hvor vi tok i bruk vår nye grafiske profil og vårt nye butikkonsept, sier Eiken.
I tillegg til selve fornyelsen og moderniseringen, har Bademiljø-kjeden også satt rørleggerfaget i enda sterkere fokus gjennom utstrakt bruk av mekanisk kommunikasjon. Bademiljø starter utrulling av den nye profilen og konseptet for resten av medlemmene allerede i høst, slik at kjeden utover i 2016 vil fremstå i ny og modernisert drakt.
– Den positive utviklingen og alle tiltakene vi setter i gang trekker til seg nye medlemmer. Vi har fått en tilvekst av seks nye rørleggerbedrifter gjennom året som en bekreftelse på tilliten vi nyter blant aktører i VVS-bransjen for tiden. Vi ser lyst på tiden fremover selv i en tid med usikre økonomiske utsikter. Grunnen er at vi har et sterkt fokus på privatmarkedet, hvor effekten av nedgangstider erfaringsmessig ikke blir like negativ, i alle fall ikke på kort sikt, sier en optimistisk John-Arne Eiken avslutningsvis.