Sanitær

BD inviterer til åpningsfest

Bildet: Det nye servicesenteret på 1540 m2 teller nesten 9000 produkter innen både VVS
Bildet: Det nye servicesenteret på 1540 m2 teller nesten 9000 produkter innen både VVS

Mandag 5. september inviterer Alexander Andersen, som leder det nye Servicesenteret på Langhus, til offisiell åpning der alle de store leverandørene vil være til stede for å vise frem sine produkter og løsninger. Det blir også grilling, rød løper og litt ekstra gjennom hele uka.

Men allerede har de første kundene begynt å finne veien innom. Etter å ha bygget butikk hele sommeren, åpnet Alexander og kollegaene litt i det stille fra slutten av august.

– Jungelordet har gått, og vi ser at veldig mange har vært nysgjerrige. Servicesenteret ligger bra plassert i forhold til den nye utbyggingen av Follobanen og de mange nye næringsbyggene som kommer her, som også vil dra med seg en del boligutbygging. For en del morgenfugler fra Østfold og sørover som skal inn til Oslo, har det passet bra å svinge innom oss når vi åpner klokka 06, hente ut det de trenger og ta med en kaffekopp. Da slipper de unna den verste rushtrafikken innover til Oslo, sier Andersen.

 Det nye servicesenteret på 1540 m2 teller nesten 9000 produkter innen både VVS, vann og miljøteknikk, samferdsel og sikkerhet. På sentrallageret vegg i vegg ligger ytterligere mer enn 20.000. Det er særlig innen vann og miljøteknikk, samt industri, at varelinjen ute i senteret er utvidet, med produkter som tidligere ikke har vært tilgjengelig annet enn ved bestilling.

– Det er en del store komponenter innen vann og miljøteknikk som vi ser at for eksempel driftsavdelingen i kommunene kan ha behov for på kort varsel. Det kan være en anboring, kum eller større deler for avløp/spillvann for å kople seg på en stikkledning eller kommunalt avløp. Kabelinfrastruktur er også en viktig del siden utbyggingen er stor i området, sier Andersen.

Nylig kunne Brødrene Dahl fortelle at veksten innen elektronisk handel har vokst jevnt og trutt og nå står for hver tredje krone av omsetningen.  Økningen har likevel ikke gått på bekostning av salget i butikk som også peker oppover. Driftssjef Ove Røn, som har ansvar for flere av Servicesentrene i Oslo-regionen, mener satsingen på de fysiske butikkene er viktig.

– For veldig mange rørleggere i Oslo er vi lageret deres. Da må vi være der de er, og tilgjengelige både for å hente ut varer og ta imot retur. Dessuten er det ofte lettere å stå med en del i hånden og prøve den sammen med en annen, enn bare å se på tegninger, sier Ove Røn.