Med 1 040 poeng har Hansgrohe Group forbedret seg med fire plasser i forhold til 2016 og ligger nå foran selskaper som Audi og Apple. Med topplasseringen har baderoms- og kjøkkeneksperten samtidig øket sitt forsprang til konkurrentene i bransjen. iF’s rangeringsliste tar utgangspunkt i alle virksomhetens iF Design Awards fra de seneste tre årene.
Én gang Gold og åtte iF Design Awards
En iF Award fra International Forum Design (iF) er et viktig kvalitetsstempel for produkt- og designkvalitet, og i 2017 har hele åtte produkter fra merkene AXOR og hansgrohe mottatt en iF Design Award. Det har sikret Hansgrohe Group avansement til 6. plass. I tillegg har den internasjonale juryen bestående av 58 designeksperter gitt den nye armaturkolleksjonen AXOR Uno en Gold Award. I alt bedømte juryen 5 575 produkter fra 59 land.
– Disse i alt ni iF Design Awards bekrefter enda en gang vår ambisjon om å kombinere et produkts estetiske design med kvalitet, betjeningsvennlighet og mange fordeler for brukerne, forteller Jan Heisterhagen, Vice President Produktmanagement, Hansgrohe SE.
Prisbelønt designtradisjon
Godt design har i årtier vært fast forankret i virksomhetsfilosofien i Hansgrohe Group. Allerede i 1970 utviklet armatur- og dusjspesialisten dusjsettet SIXTY i samarbeid med profesjonelle industridesignere. Det fantes i oransje, sort og hvit – tidens populære farger. I 1974 fikk virksomheten sin første designpris for TRI-BEL, den første hånddusjen med tre forskjellige stråletyper. Siden har Hansgrohe Group mottatt over 500 designpriser.