Ventilasjon

– Vi ser store synergimuligheter mellom Flexit og Kuben Ventilation

Bildet: Representanter fra Flexit og Kuben Ventilation markerer starten på et nytt og spennende samarbeid. Med felles ambisjoner og komplementær kompetanse ser de lyst på fremtiden i det svenske ventilasjonsmarkedet.

Som en del av Flexits langsiktige strategi om å styrke sin produktportefølje og vekst i det svenske markedet, har selskapet kjøpt opp den svenske ventilasjonsprodusenten Kuben Ventilation AB i Falun. Kuben Ventilation, som tidligere har levert kvalitetsprodukter til det svenske markedet, gikk konkurs etter krevende år preget av pandemien og materialmangel. Nå blir de en del av Flexit-familien. 

– Vi har stor tro på både selskapet og menneskene i Kuben Ventilation. Dette er en dyktig og motivert gjeng som har stått i tøffe utfordringer, og vi er imponert over kompetansen og viljen deres, sier Knut Skogstad, administrerende direktør i Flexit. 

Kuben Ventilation har et spennende produktsortiment som vil styrke og komplettere Flexits eksisterende portefølje. Blant annet tilbyr de romaggregater som er spesielt godt egnet for modulprodusenter – et produktsortiment som kompletterer Flexit i dette segmentet. 

– Vi ser store synergimuligheter mellom Flexit og Kuben Ventilation, både på produktsiden, i utvikling og på markedet. Med vår kapital og støtte kan vi skape vekst, lønnsomhet og utvikling fremover – både for Kuben som eget selskap og som en del av Flexit-merkevaren, fortsetter Skogstad. 

Bildet: Knut Skogstad, administrerende direktør i Flexit.

Oppkjøpet markerer et viktig steg i Flexits strategi om å både styrke produktporteføljen og øke tilstedeværelsen i det svenske markedet. Produktene fra Kuben utvider Flexits totale tilbud til kunder i Norge, Sverige og eksportmarkedene – og gir samtidig et solid fundament for vekst og styrket posisjon i Sverige. Flexit har kapital og vilje til å satse offensivt, og ser dette som et godt eksempel på hvordan strategiske investeringer kan gi vekst og verdiskaping for begge parter. 

– Med dette oppkjøpet tar vi et viktig skritt mot et bredere og mer konkurransedyktig produktsortiment, og mot økt synlighet og markedsandel i Sverige, avslutter Skogstad. 

logo
Bjørn Laberg