Bransjenytt

– Vi har aldri tidligere hatt så høy markedsandel som i første kvartal 2025

Bildet: Roger Lunde, administrerende direktør i Heidenreich AS

Til tross for et tøft marked preget av lav byggeaktivitet og færre oppussingsprosjekter, tar Heidenreich AS markante grep og vokser betydelig.

– Vi har aldri tidligere hatt så høy markedsandel som i første kvartal 2025. Det er gøy å se at våre kunder liker vår rendyrket rør-grossist strategi. Nå ser vi tydelige resultater av vårt kundefokus og den målrettede jobben vi har iverksatt. Vi tar markedsandeler, og det er hyggelig med gode tilbakemeldinger fra kunder, sier Roger Lunde, administrerende direktør i Heidenreich AS, i en pressemelding.

Salgsvekst på tvers av kanaler og produktområder

– Salgsveksten kommer bredt, og Heidenreich har styrket posisjonen innen både butikk, VVS, VA og netthandel, sier Lunde, som lister opp følgende høydepunkter fra Q1 2025:

• Betydelig salgsvekst innen butikk, VVS, VA og sprinkler.
• Ny netthandel med sterk fremgang – som også får svært gode tilbakemeldinger fra markedet.
• Historisk høy markedsandel – aldri tidligere har Heidenreich hatt en større del av markedet.
• Vesentlige løft sammenlignet med Q1 2024.

– Det er særdeles positivt at vi både øker salget og tar større markedsandeler i et nedadgående marked. Det viser at vi er på rett vei, og at kundene setter pris på det vi leverer på. Kundene velger Heidenreich fordi vår strategi er tydelig og konsekvent, noe som skaper tillit i markedet, mener Lunde, og trekker frem:

• Bredt vareutvalg som dekker hele prosjektbehovet
• Presise og raske leveranser
• Konkurransedyktige handlekurver
• Fagkompetanse i front – kundene møter ansatte med høy kompetanse innen VVS, VA, sprinkler, varme og kjøling

– At vi tar markedsandeler er takket være en tydelig retning og en organisasjon som jobber sammen mot de felles målene vi har satt oss. Vår styrke ligger i helheten – og det tette samarbeidet vi har med våre kunder er en nøkkel til suksess, mener Lunde.

Ser fremover – ambisjoner for videre vekst

Heidenreich har klare ambisjoner for 2025 og ser store muligheter i å vokse videre i et marked som fortsatt byr på utfordringer.

– Vi er ikke langt unna å ta én fjerdedel av markedet. Det er en milepæl vi skal nå raskt – dersom vi fortsetter å jobbe fokusert, kostnadsbevisst og kundedrevet. Det er en spennende reise vi er inne i – og det beste er at vi bare er i startfasen, avslutter Roger Lunde.

logo
Bjørn Laberg