Den anerkjente iF DESIGN AWARD har også i år blitt tildelt banebrytende designprestasjoner som er spesielt relevante for samfunnet og hverdagen. En internasjonal ekspertjury har vurdert nesten 11 000 nominasjoner fra hele verden.
Blant disse imponerte to innovative baderomsløsninger fra premiummerket hansgrohe, som ble hedret med den spesielt ettertraktede iF DESIGN AWARD «Gold» utmerkelsen. Dette betyr at hansgrohe vant to av tre «Gold»-priser i sanitærkategorien.
hansgrohe Avalegra: Elegant nytolkning av servanten
hansgrohe Avalegra imponerte juryen som «et godt eksempel på hvordan man kan introdusere et nytt bruksscenario på badet«. Ekspertene roste den elegant designede kranen, som skaper et originalt og samtidig kjent designuttrykk i sin harmoniske enhet med den svakt skrånende servanten. De fremhevet spesielt den innovative ansiktsstrålen: Den «skaper en vakker, rensende vannfontene og gjør det unødvendig å bruke hendene når du skyller ansiktet.» Juryen er overbevist om at dette fremtidsrettede designet «sannsynligvis vil inspirere til etterligning«.

hansgrohe Raindance Alive: Sanselig dusjopplevelse på en ny måte
Raindance Alive er nok en designmilepæl for hansgrohe. Juryen har karakterisert produktet som «en innovativ tolkning av dusjflaten«. Midtpunktet er dekselet i ett stykke med en sofistikert dysestruktur som revolusjonerer geometrien til vannstrømmen.

Siden 2015 har Hansgrohe SE med merkene hansgrohe og AXOR vunnet 8 «Gold»-priser – mer enn noe annet selskap.
