– Det er et svært spesielt halvår vi har lagt bak oss. Vi forberedte oss på flere scenario, hvor et av dem var betydelig svikt i både etterspørsel, produksjon og forsendelser av varer. Men vi har greid å opprettholde leveringene og samtidig hatt en betydelig omsetningsvekst. Salget av hele bredden av vårt produktsortiment har gått over all forventning. VikingBad vokser i alle kundesegmenter og i alle regioner i landet. Det gjør oss både stolte og ydmyke at våre produkter og løsninger blir så godt tatt imot hos alle våre kunder, sier administrerende direktør Stein Viggo Karlsen i VikingBad AS, i en pressemelding.
– På Bygg Reis Dag i oktober 2019 hadde vi en førpremiere på våre nye stiler og produkter, og første halvår 2020 lanserte VikingBad mange nye produkter og 6 komplette stiler der vi leverer alt av synlig VVS samt fliser og tilbehør til baderommet. Dette gjør vi fordi det for sluttkunden skal være lekende lett å få seg et nytt baderom fra VikingBad og for at fagmannen skal kunne forenkle, og effektivisere flere prosesser fra kunden melder sin interesse og fram til det nye badet er i daglig bruk. Vi har fått tilbakemelding fra rørleggere om at man igjennom VikingBad sitt konsept med helhetlige løsninger kan levere mer konkurransedyktige priser og samtidig øke sin lønnsomhet. Det er svært hyggelig å høre, og har også vært mye av målsetningen hele veien, sier Karlsen.
For mer informasjon om VikingBads 6 komplette stiler, les her
– Den sterke veksten i omsetningen gjør at vi i løpet av året også vil styrke vårt VikingBad team med ytterligere 10 stillinger, noe som er helt nødvendig for at vi fortsatt skal opprettholde god leveringsgrad og innovasjonstakt og fortsetter å øke kundetilfredsheten og være den foretrukne samarbeidspartneren. Vi vil også i løpet av 2021 utvide vårt lager med enda ett nybygg som gir oss mye bedre kapasitet og fleksibilitet i årene som kommer, sier Karlsen avslutningsvis i pressemeldingen.