-Vi ønsker å gi forbrukerne et faglig oppdatert nettsted med fokus på varme-, ventilasjons- og sanitærteknikk, sier daglig leder i Linc Media AS, Pia Andersen.
-Mens andre fagblader reduserer sin aktivitet velger vi å satse offensivt. Leverandører innen VVS-miljøet har lenge etterlyst en portal der de kan møte forbrukerne direkte med faglig informasjon.
Forbrukerne satser store penger på et nytt bad eller våtrom, og da er det viktig at de får de beste faglige rådene for hvordan slik rom skal bygges eller fornyes, sier Pia Andersen.
Samarbeidsprosjekt
Linc Media har innledet et samarbeid med Fagrådet for Våtrom i forbindelse med etableringen av de nye forbrukersidene. Dette fagrådet har kompetente fagpersoner som kan gi forbrukerne objektive og gode råd. Mulighetene for å gjøre feil under både nybygging og rehabilitering er mye større i våtrom enn i andre rom. Byggebransjen har tatt konsekvensen av dette og laget Byggebransjens våtromsnorm, BVN, som gjør det enklere og tryggere for både kunde og fagfolk.
Mest bad og våtrom
Som navnet tilsier handler det mest om bad og mye om bolig. Det vil si at denne portalen hovedsakelig skal ta for seg såkalte VVS-relaterte produkter, understreker Andersen.
-Bad og Bolig ønsker å samle hele bredden innenfor VVS og VA-faget.
Forbrukersidene skal produseres av de samme medarbeiderne som står bak VVS aktuelt.
-Vi setter store krav til standard og troverdighet, både når det gjelder innhold, design og presentasjon. Portalen vil oppdateres med daglige nyheter i tillegg til at vi sender ut nyhetsbrev hver uke. Nyhetsbrevet vil gå ut til flere tusen potensielle kunder og lesere, forteller redaktør Rolf Erik Veland.
Veland har 25 års erfaring som journalist og redaktør, fra blant annet avisene Askøyværingen, Bergens Tidende og Bergensavisen. Han vil ha kontor i Bergen og Rygge. Han kjenner VVS-bransjen godt, og gleder seg til å komme skikkelig i gang med badogbolig.no.
Mange aktører
Det er mange aktører i bransjen som er flinke til å formidle produsentenes og VVS-kjedenes delikate brosjyrer og pressemeldinger, men Bad og Bolig vil legge journalistiske kriterier til grunn når produktnyheter og aktualiteter skal formidles, sier Veland, som har en rekke nyheter klare for publisering de nærmeste dagene. Han lover også ukentlige nyhetsbrev til alle som ønsker dette
Optimalt for annonsører
-Dette vil også være et optimalt organ for leverandørene til å markedsføre sine produkter til en meget fordelaktig pris. For oss er det viktig at vi nå endelig kan gi forbrukerne et godt alternativ, sier salgs- og markedssjef Ketil Sterner, som håper og tror på mange treff allerede i ettermiddag på www.badogbolig.no