12.10.07: -Jeg er ute etter den gode historien. Vi lager ikke produkter, vi produserer følelser. Vi trenger ikke flere badekar, men jeg vet mange mennesker ønsker seg velværeprodukter som formidler gode historier og følelser som forlenger de gode opplevelsene.
Av Odd Borgestrand
Møbeldesigneren Jochen Schmidden fra Berlin er hentet inn for å gi Duravit en ny dimensjon i sitt sortiment. Den nyeste dimensjonen har fått navnet Blue Moon, en historie Scmidden har brukt to år på å få fram.
Scmidden deltok på åpningen av Duravits showroom i Oslo 11.oktober, og ble et populært og sentralt midtpunkt sammen med firmaets markedssjef Hege Galteland.
Selv om Duravit har en kort historie i Norge er firmaet 190 år. Det ble grunnlagt i Hornberg i Tyskland, og har de siste årene utviklet seg til å bli en global trendsetter innenfor baderomsdesign. Derfor bruker de da også slagordet ”design erobrer baderommet”.
Forside bildet: Sitt på akterenden av badekaret Blue Moon og gjenopplev de gode historiene og følelsene fra ferieturen som du aldri vil glemme. Nå kan du ta med deg de gode opplevelsene inn i eget baderom, mener designeren Jochen Schmidden.

Markedssjef Hege Galteland ønsker at Duravit skal bli en trendsetter innen baderomsdesign også i Norge, og var stolt over produktene hun kunne vise fram i sitt nye showroom på Lysaker.
Les hele reportasjen i neste nummer av VVS aktuelt.