Sanitær

Bademiljø satser på opplæring

Bildet: Det var godt oppmøte fra butikkene
Bildet: Det var godt oppmøte fra butikkene

Første del av høstens butikksamling fant sted på Thon Hotel Oslo Airport. I to dager fikk de butikkansatte opplæring i blant annet kundebehandling, salgsteknikker, dokumentasjon, og lokale markedsføringsmuligheter på sosiale medier.

Første dag ble avsluttet med et fargerikt og inspirerende foredrag av Lisbeth Larsen, fargeekspert i Jotun som fortalte om de nyeste fargene og trendene innenfor livsstil og baderom.

På dag to var fokuset produktkunnskap og salgsteknikker, hvor utvalgte leverandører holdt foredrag om produkter og nyheter. Det var i alt åtte leverandører til stede; Geberit, Villeroy & Boch, INR, Dansani, Laufen, Hansgrohe, Bergersen flis og Brødrene Dahl.

Det var godt oppmøte fra butikkene, med over hundre deltakere. Med gode tilbakemeldinger både fra butikkansatte og leverandører, har Bademiljø stor tro på at programmet vil ha god effekt. 

– Det er utrolig viktig med opplæring og videre utdanning. Det har blitt sagt at den som tror at han/hun er ferdig utlært, er ikke utlært, men bare ferdig. Derfor vil vi fokusere på opplæringsprogrammer for butikkansatte og bedriftsledere. Vi trenger alle faglig påfyll og dette kommer til å være et viktig bidrag for økt motivasjon og kompetanseheving blant våre medlemsbedrifter, sier Administrerende direktør Thorbjørn Theie.