Bademiljø utvider med to nye medlemmer på Sørlandet

 
Bademiljø utvider med to nye medlemmer på SørlandetBildet: Arild Nilsen, eier av Bademiljø Modalsli Rør
Bademiljø Modalsli Rør i Flekkefjord har inngått avtale om å overta og videreføre driften av «Rørleggeren Lyngdal» i Lyngdal og «Oskar Nygaard» i Farsund.

Bedriftene samles under paraplyen Bademiljø Modalsli Rør Lister og ser store muligheter i det nye markedet. Med opprettelsen av det nye firmaet vil Bademiljø styrke sin tilstedeværelse i regionen fra Sirdal til Farsund. Dette åpner for flere spennende muligheter for Sørlands-bedriften, som i dag har en samlet omsetning på rundt 25 millioner. 

Kompetanse og erfaring

– Ekstra gledelig nå i startfasen er at veldig mange av de som før arbeidet i de to tidligere firmaene i Farsund og Lyngdal fortsetter i Modalsli Rør Lister. På den måten får vi beholdt både god kompetanse og erfaring fra markedet. Det har i tillegg vært en fordel at flere med den kompetansen vi trenger har lyst til å begynne hos oss, sier Arild Nilsen, eier av Bademiljø Modalsli Rør.

Modalsli Rør har i dag 25 ansatte. Med utvidelsen vil de to firmaene til sammen bli på ca. 40 ansatte. Torkel Åvesland er ansatt som daglig leder i Modalsli Rør Lister, med Kai Frøitland som avdelingsleder i Farsund. Bedriften fortsetter også samarbeidet med Bademiljø-Kjeden. 

– Det sikrer oss styrke på markedsføringssiden, for profilering, kompetanse og ikke minst på innkjøpssiden. Utvidelse av firmaet, å styrke samarbeidet med andre lokale firmaer og det å kunne tilby våre tjenester i nye områder, blir viktig for oss fremover, forteller Nilsen.

Godt forberedt

– Vi er glade for å få «Rørleggeren Lyngdal» og «Oskar Nygaard» med på laget som en del av Bademiljø Modalsli Rør Lister. Det er mye spennende som skjer i denne regionen, og med mange dyktige fagfolk er Modalsli Rør Lister godt beredt til å møte etterspørselen fra markedet. Bedriften har allerede fått mange jobber etter sammenslåingen, som vi er glade for å se, sier Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Bademiljø og Comfort-Kjeden (VVS Norge RMB). 

Fremtidig rekruttering og lærlingplasser blir en viktig del av strategien fremover. Nilsen forteller at samarbeidet kom i stand ved at Modalsli Rør tok kontakt med «Oskar Nygaard» og «Rørleggeren Lyngdal», som allerede hadde vært i dialog om å slå seg sammen. 

Liker utfordringer

– De hadde tro på Bademiljø-konseptet og hadde også hørt om Modalsli Rør. De mente vi ville være godt egnet til å ta bedriftene videre. Vi liker utfordringer og har mange flinke folk på laget, og oppdragene og avtalene som «Oskar Nygaard» og «Rørleggeren Lyngdal» hadde, blir med oss videre, sier Nilsen. 

De to oppkjøpte bedriftene har stort sett drevet i privatmarkedet, men vil som moderselskapet satse mer på industri etterhvert. Lokal kunnskap og lokale ansatte er en viktig suksessfaktor for bedriften.

-Rekruttering blir viktig

– De 40 ansatte bor i hele vårt markedsområde. Det styrker bedriften gjennom god lokal kunnskap om våre kunders behov og gode relasjoner mellom våre kunder og firmaene, sier Nilsen.

Blant de 40 ansatte er det i dag blant annet seks rørleggermestere, en tekniker, en ingeniør, varmepumpe-montører og rør-fagarbeidere innen både industri- og privatmarkedet. Modalsli Rør har også i dag fem lærlinger på plass.

– Rekruttering er veldig viktig for å sikre tilgangen til gode medarbeidere i årene fremover. Så det å tilby lærlingplasser i begge firmaene vil være en viktig strategi for oss, sier Nilsen.

Flere butikker og et eget studio

God kontakt med kundene er viktig for Modalsli Rør, og de har blant annet etablert en døgnåpen ordning slik at kundene alltid kan komme i kontakt med dem når de trenger hjelp. De har også flere Bademiljø-butikker, og med det nye firmaet vil det bli etablert en egen butikk i Lyngdal, samt et studio i Farsund. Bedriften har også baderomsdesignere som bistår kundene med veiledning og som tegner opp bad for dem. 

– Samarbeidet med Bademiljø gir oss muligheten til å vise et stort spekter av løsninger for våre kunder. Vårt mål er alltid å gi kunden gode opplevelser. Det siste året har vi sett at kundene bruker mer penger på å pusse opp bad og kjøkken i sine hus og hytter, i tillegg til at økte strømpriser har ført til at mange vil gjennomføre ulike Enøk-tiltak som å kjøpe ny eller bytte ut en gammel varmepumpe, avslutter Nilsen. 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår