Nyheter

Bygg Reis Deg: Møt fremtidens digitale bygg

Illustrasjonsbilde (Norgips)
Illustrasjonsbilde (Norgips)
17.10.13: BIMobjekt og Produktfakta inviterer i dag til et gratis seminar om fremtidens digitale bygg under årets Bygg Reis Deg. 
Seminaret gir et innblikk i BIM, BIM-objekt og hvordan du som produsent av bygg- og innredningsprodukter kan dra nytte av denne utviklingen.
Utfordringene for produsentene av bygg- og innredningsprodukter er mange og bransjen står foran et paradigmeskifte, der internett med Cloud og BIM (Building Information Modeling) står for en radikal forandring og utvikling. 

CAD (Computer Aided Design) forandret hele byggenæringen i løpet av et tiår. De bedrifter som ikke tilpasset seg til disse forandringer kunne ganske raskt se bort fra mange framtidige prosjekt og forretnings-prosesser. Dagens paradigmeskifte kjennetegnes av en betydelig raskere utvikling, samt forandringer og konsekvenser som er langt større for produsenter av materialer, bygg og innredningsprodukter. 

“BIM is the first truly global digital construction technology and will soon be deployed in every country in the world. It is a ‘game changer’ and we need to recognize that it is here to stay – but in common with all innovation this presents both risk and opportunity.”
Patrick MacLeamy – CEO of HOK

Svenske ekspertene på BIMobject® og norske Produktfakta forklarer mer om begrepene, samt de muligheter og utfordringer som hele bransjen står foran. Dette formiddagsseminaret henvender seg til bedrifter innen bygg- og innredningssektoren, samt arkitekter og rådgivere. 

Sted: Torsdag 17. oktober, Norges Varemesse (Bygg Reis Deg) Rom A 1 – 4 

 
Program:

08.30 – 09.00

           

Enkel servering
09.00 – 09.15

 

Åpning ved Produktfakta

 

09.15 – 10.00

 

Introduksjon til BIM ved BIM Object

BIM benevnes ofte som “arvtageren” til CAD.  Hva er egentlig BIM og hvordan skal man som produsent av materialer og produkter stille seg til det? Det blir en pedagogisk gjennomgang av hela BIM-prosessen og en demonstrasjon av virkelige eksempler, der produserende bedrifter har lykkes med sin strategi innen BIM og aktiv markedsføring på webben. 

 

10.00 – 10.40

 

BIM-objekt  

Hva er et BIM-objekt og hvordan kan disse digitale gjengivelser av dine produkter hjelpe deg å markedsføre dine riktige produkter? En presentasjon av aktiv presales og leads.

 

10.40 – 11.00 Pause

 

11.00 – 11.30

 

Kundeerfaring, Ostnor AS (FM Mattsson og Mora Armatur) med Produktfakta og BIMobject

Ståle Johannesen i Ostnor deler sine erfaringer med deltagerne. Han viser gjennom eksempel på praktisk bruk hvordan Ostnor har nytte av Produktfakta og BIMobject i sin bedrift.

 

11.30 – 12.00 Avslutning

Produktfakta og BIMobject oppsummerer seminaret og det blir mulighet for erfaringsdeling gjennom mingling.

Seminaret er kostnadsfritt, men antallet plasser er begrenset.