Nyheter

Comfort gir det meste

Bildet: Mange har bidratt  til Comforts nye webløsning. Fra v  markedssjef Einar Evje sammen med Soulpolice sin kreative leder Christian Westerberg Thoresen
Bildet: Mange har bidratt  til Comforts nye webløsning. Fra v  markedssjef Einar Evje sammen med Soulpolice sin kreative leder Christian Westerberg Thoresen
18.05.09: Comfort kjeden sammen med de prisvinnende designerne i Soulpolice leverer nå noe helt nytt innen kundevennlig webdesign for folk som skal handle rørleggervarer og VVS-produkter.
Av Odd Borgestrand

Markedssjef Einar Evje i Comfort mener kunden og hans behov i fokus. Alt er tilrettelagt for fornuftig og løsningsorientert navigering med både inspirasjon og konkrete eksempler. Produktvelgeren er optimalisert for at kunden skal finne akkurat det han har behov for, mens relaterte produkter presenteres ett lite klikk unna. – Vi legger inn hele vareutvalget med priser, og for å kjøpe er det bare å gå til fagfolk i butikken, forteller Einar Evje. 

Ta deg god tid
På websiden finner man blant annet ”Comforthjemmet” – et virtuelt hus for inspirasjon der ulike løsninger vises. Produktvelgeren gir tilgang til ulike vareområder, og sorterings- og søkefunksjoner er tilrettelagt for de forskjellige brukergrupper, inkludert veiledende priser.

VVS aktuelt har besøkt de nye websidene, og det er ingen tvil om at Comfort har lagt ned store ressurser på å nå de bevisste forbrukerne. Man skal imidlertid være rimelig god på navigering på web i tillegg til at det er en fordel å sette av et par timer hvis du først skal inn på disse sidene. Designet er sprekt, men til tider overlesset og hvis du ikke vet hva du er ute etter havner du langt inne i et system der eneste vei ut igjen er å gå tilbake til start. Men sprekt er det. Så får vi for forbrukernes, rørleggernes og Comforts egen skyld håpe at kjeden også har kapasitet til å holde sidene oppdatert med aktuelle priser til enhver tid.