SVERIGE: Daikin Sweden AB har kjøpt opp det svenske service-, vedlikeholds- og installasjonsselskapet Kylslaget. Dette strategiske grepet er en del av Daikins ambisjon om å utvide og styrke sine service- og vedlikeholdstjenester for varmepumper i Sverige. Investeringen vil utvide støtten til både kunder og installatører, og ytterligere sikre Daikin Sweden ABs sterke posisjon i det svenske markedet.
Oppkjøpet av Kylslaget er i tråd med Daikin-konsernets europeiske strategi om å bygge en sterkere serviceorganisasjon og sikre energieffektive varmepumper samt pålitelige og sømløse varmeløsninger, både for husholdninger og næringsliv.
Kylslaget – en etablert ekspert i bransjen
Kylslaget er et veletablert svensk selskap med solid ekspertise innen varmepumper og klimaanlegg. Med over 140.000 utførte installasjoner og service- og vedlikeholdsoppdrag, tilfører Kylslaget uvurderlig erfaring til Daikin Sweden ABs utvidede servicekapasitet i Sverige.
Selskapet vil fortsette å operere under sitt nåværende navn som en egen enhet, og styrker dermed Daikin Sweden ABs satsing på å levere service av høyeste kvalitet i det svenske markedet.
Strategisk vekst skal styrke kundestøtte
– Som en av Europas ledende produsenter av varme-, ventilasjons- og klimaanleggssystemer (HVAC), er Daikin dedikert til å møte etterspørselen etter utvidet kundeservice og styrket ettermarkedssupport. Dette oppkjøpet er et viktig steg i vår vekststrategi i Sverige. Ved å kombinere Kylslagets ekspertise med våre egne ressurser, styrker vi vår evne til å levere markedets beste service. Vi ser frem til å skape synergier som kommer både kunder og installatører til gode. Kylslagets daglige ledelse og organisasjon fortsetter som før, sier Stéphane Cupani, Managing Director i Daikin Sweden AB, i en pressemelding.
– Å bli en del av Daikin gjør oss økonomisk sterkere og gir oss muligheten til å fortsette å tilby den beste servicen og vedlikeholdet av varmepumper i Sverige. Vi vil fortsatt hete Kylslaget og operere med det samme sterke teamet, det samme høye servicenivået og vårt brede tjenestetilbud, sier Jakob Forss, VD i Kylslaget.
Utvidet og forbedret servicekapasitet
– Som en del av denne strategiske utvidelsen satser Daikin Sweden AB og Kylslaget på å styrke serviceorganisasjonen og forbedre ettermarkedssupporten. Disse tiltakene er en del av Daikins langsiktige strategi for å skape en pålitelig og sømløs serviceopplevelse, og ytterligere styrke Daikins posisjon i det svenske markedet, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.
