Vann og avløp

Endress+Hauser lanserer neste nivå av Water Challenge

Bildet: Endress+Hauser Water Challenge ble lansert i 2019 og har som mål å gi vanskeligstilte mennesker tilgang til rent vann og øke bevisstheten om den globale vannkrisen.

Akkurat i tide til Verdens vanndag 22. mars 2025 har Endress+Hauser lansert årets Endress+Hauser Water Challenge. Initiativet tar sikte på å forbedre tilgangen til rent vann i vanskeligstilte områder og øke bevisstheten om den globale vannkrisen. Inntektene vil bli brukt til å støtte Hibemandla Primary School i Lillydale, Sør-Afrika.

Vann er liv – men i mange deler av verden er tilgang til rent vann fortsatt en daglig kamp. Det er her Endress+Hauser Water Challenge kommer inn. Det globale initiativet ble lansert i 2019 og har som mål å gi vanskeligstilte mennesker tilgang til rent vann og øke bevisstheten om den globale vannkrisen.

Endress+Hausers innsamlingskampanje finner sted igjen i år. Ansatte kommer sammen i lag for å være aktive – enten det er gjennom sykling, turgåing eller svømming. For hver kilometer som tilbakelegges, donerer de ansatte et visst beløp, som dobles av selskapet. Denne gangen skal pengene brukes til å forbedre vannforsyningen ved Hibemandla barneskole. Dette fremmer helse, hygiene og utdanningsmuligheter i hele samfunnet.

I Reinach i Sveits, for eksempel, ønsker kolleger fra alle lokale konsernselskaper å komme sammen i mai for å gå, løpe og sykle til den nærliggende toppen av Gempen. «Endress+Hausers Water Challenge bringer mennesker sammen. Den delte opplevelsen er morsom – og samtidig bidrar vi til en god sak», sier Peter Selders, administrerende direktør i Endress+Hauser-konsernet.

Verdens vanndag den 22. mars 2025, under slagordet «Glacier Protection», fremhever isbreenes sentrale rolle i å sikre globale vannressurser. Ettersom isen på mange isbreer rundt om i verden smelter raskt på grunn av klimaendringer, er det avgjørende å beskytte dem for å sikre vanntilgjengelighet for fremtidige generasjoner. Verdens vanndag 2025 krever handling. Det er her #endresswaterchallenge kommer inn.

logo
Bjørn Laberg