Av Odd Borgestrand
EuroBad står for en god markedsandel innen nostalgisk baderomsporselen. Produktsjef i EuroBad, Bror Borgar Meyer, tilbakeviser at dette har noe med alderen til de ansatte å gjøre.
– Nostalgi-salget har vært stabilt i mange år, og da vi startet opp var vi ikke fullt så gamle som i dag, sier han med et smil.
– Den typiske kunden er mennesker som elsker å blande stiler. Mange vil ha noe «gammeldags og koselig» midt i den minimalistiske stilen. De fleste velger derfor en kombinasjon av nostalgi og moderne stil på sine bad, bekrefter Meyer.
Det er da også sterke kontraster i sortimentet fra engelske Heritage. Et eksempel er Kharine-kolleksjonen, med sine sensuelle former og kompakte proporsjoner. Et frittstående badekar med arkitektonisk design, som lar deg sitte godt i karet mens du nyter et langt og deilig bad.
– Her er det muligheter for ei god bok eller et glass vin mens man nyter badestunda, mener produktsjef Bror Borgar Meyer.
Meyer fremhever Heritage for sine velprøvde konsept og meget gode produkter i prisklasse fra middels til høy. Selskapet legger stor vekt på det visuelle. De har innbydende og med vakre fotografier på sine nettsider og gir også rørleggerne online monteringsanvisninger. De er dessuten svært pålitelig når det gjelder leveringsdyktighet. Det betyr at EuroBad slipper å ha produkter på lager i Drammen. Norske kunder får varene levert på døra i løpet av en ukes tid. Heritage er en merkevare, med produksjon ulike steder i verden, opplyser Meyer. Alle baderomsmøbler er produsert i Storbritannia.
Det nye agenturet passer godt sammen med EuroBads armaturserie fra Rubitor, som selskapet har forhandlet en årrekke. Rubitor-sortimentet er SINTEF-godkjent, og det gir også rørleggerne en ekstra trygghet, understreker Meyer, som gleder seg til å vise fram toaletter, servanter og møbler for små bad fra Heritage under VVS-dagene.