Sanitær

F.Jørgensen AS satser på prosjektmarkedet: Åpner ny Comfort-butikk i Halden

Bildet: Roy Buraas gleder seg over åpning av F. Jørgensens nye og flotte Comfort-butikk i Halden i dag.
Bildet: Roy Buraas gleder seg over åpning av F. Jørgensens nye og flotte Comfort-butikk i Halden i dag.
06.11.13: Roy Buraas er en mann med et høyt engasjement og glimt i øyet. I dag kl 11.00 åpner Buraas og kollegaene i F. Jørgensen AS dørene til ny Comfort-butikk i Halden.
F. Jørgensen AS har vært, og er, en veldrevet rørleggerbedrift gjennom mange år, og ifølge Buraas er det flere grunner til at man har lykkes. 

– Jeg har mange hemmeligheter og gode historier, men det meste av dette kan nok dessverre ikke komme på trykk, smiler han.
– Det jeg derimot kan si litt om, er at butikken har sin klare verdi, men ikke hvis man kun isolert sett ser på salg over disk. Vi bruker butikken svært aktivt på prosjektsiden og har gode erfaringer med kvelds- og dagsmøter for kunder som nylig har kjøpt seg ny leilighet. Dette er også hovedårsaken til at vi nå investerer i nytt butikklokale. Vi får vist frem våre komplette utstillinger, i et pent, lyst og ryddig lokale og ikke minst får vårt fagpersonell vist sin kunnskap, når det kommer til oppsalg, sier Buraas. 

Buraas mener markedet blir stadig tøffere og at kravene til gode innkjøp blir en viktig faktor når man satser såpass stort på prosjektmarkedet.

Comfort-Halden2.jpg 
Bildet: Lærlingene  Espen Edvardsen (t.v.) og Mats Lehmann slipper å bruke unødig tid på å kjøre til og fra hentelagrene. 

– Vi har ingen grossist her i Halden og har derfor investert i et eget stort varelager. Det er selvsagt både fordeler og ulemper med dette. Det å ha eget lager binder kapital. Men på den annen side slipper rørleggerne våre å kjøre frem og tilbake til hentelager, noe som tar mye tid og er lite produktivt. Dette krever litt mer planlegging fra vår side, men det fungerer godt, sier han. 

– En annen viktig faktor er å bygge kompetanse hos rørleggerne. Vi har opparbeidet høy kunnskap om varmepumper, og det å spesialisere seg innen et eller flere fagfelt, har jeg stor tro på. Vel så viktig er det å velge riktige leverandører som samarbeidspartnere. Reklamasjoner er «drepen» på alle områder. Mitt beste tips er derfor: spesialiser deg og bli god på det du driver med. Sannsynligheten for at både kunden, naboen og deres venner kommer tilbake da, er stor, sier Buraas.