– Med vårt forretningskonsept kan den norske rørleggeren faktisk konkurrere med IKEA. Faghandelen kan tilby både trygghet og kvalitet, og nå også til priser som gjør det mer interessant å gå til faghandleren enn til stormarkedene, sier han.
Prosjektpris
Mitodesign AS ble etablert i juli i fjor, med Terje Skomsøy og Eurobad AS som aksjonærer.
Mito betyr myte på italiensk, men kan også oversettes med at konkurrentene skjelver.
– Nå tror vi neppe at etablerte aktører i bransjen skjelver på grunn av vår inntreden i markedet, men vi vil gjerne være med å skape en ny ”drive” innen baderomsmøbler i Norge. Vi har som mål å selge kvalitetsmøbler til prosjektpris, understreker Skomsøy.
Styrket faghandel
– Det første halve året har vi faktisk unngått reklamasjoner, og det arbeider vi hardt for å unngå også videre framover, sier en optimistisk daglig leder i det forholdsvis nystartede firmaet. De første store prosjektleveransene er allerede levert, og nå skal det bygges kompakte utstillinger hos så mange norske rørleggerbutikker som mulig.
– Vi ønsker å bidra til en styrket faghandel, og derfor er rørleggerbedriftene vår viktigste kontakt, sier Terje Skomsøy, som har vært i VVS bransjen siden 1987.
Mito Design vil betjene Sør-Norge, men i Nordvest og Nord-Norge vil Mitodesign dra nytte av forhandlernettet til sin hovedaksjonær EuroBad AS.