Bakgrunnen er et stadig økende salg av varmepumper i Norge, der bevisste kunder også stiller høyere krav til en ryddig og profesjonell opptreden ved salg og reklamasjoner. NOVAP arrangerer fagseminaret i samarbeid med advokatfirmaet Seland DA.
– Forbrukerne er meget bevisste sine rettigheter og stadig flere saker vedrørende salg og installasjon av varmepumper havner i Forbrukertvistutvalget. Kjennskap til lovverket gir deg tryggere salg og fornøyde kunder, skriver novap.no.
Seminaret tar blant annet for seg hvilke tvister man kan risikere å komme opp i ved salg og installasjon av varmepumper, hvordan man lager gode skriftlige avtaler for å unngå reklamasjoner, når har forbrukeren rett til å kreve at kjøpet skal heves, og hvilket ansvar har selgeren/installatøren overfor forbrukeren.
På plakaten står både Kjøpsloven, Forbruksloven, Håndverkertjenesteloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven.
– Lær hvordan du kan opptre mest mulig profesjonelt, slik at det er du som vinner kundene og har de beste kunderelasjonene, oppfordrer Novap, som har satt påmeldingsfristen til i morgen, torsdag 3. februar.