Norges Skiforbund arrangement og VVS Eksperten har siden 2011 samarbeidet tett og det har vært en unik reise for begge parter, en reise som nå forlenges ut sesongen 25/26.
VVS Eksperten er en rørleggerkjede med 460 medlemsbedrifter og de har siden 2011 engasjert seg på utallige TV-sendte arrangementer, med fokus på merkevarebygging og aktivisering i arena.
– Norges Skiforbund arrangerer hver sesong mellom 10-15 store internasjonale og nasjonale arrangementer som betyr opp mot 100 TV-sendte konkurranser totalt. For å sikre gjennomføringen av disse arrangementene er vi helt avhengige av gode samarbeidspartnere. Partnere som VVS Eksperten danner grunnlaget for godt finansielt grunnlag som kommer skiidretten til gode i form av økt aktivitet, rekrutering og anleggsutvikling. Det er ekstra gøy med partnere som VVS Eksperten som tar ut mye av det totale potensialet i vårt kommersielle produkt. De er med gjennom hele sesongen, både med eksponering og med aktivisering mot publikum. I tillegg tenker de langsiktig. Noe vi ser har gitt svært god effekt, sier markedsansvarlig i Skiforbundet, Petter Ekran, i en pressemelding.
VVS Eksperten har ikke bare økt både sin egen medlemsmasse fra 200 medlemsbedrifter i 2011 til nesten 460 medlemsbedrifter i dag, de har også økt sitt engasjement for norsk skisport. De er samarbeidspartnere gjennom hele året, med rulleski på sommeren med Blink festivalen, Toppidrettsveka og Holmenkollen Skishow. I tillegg har de også engasjert seg i rekrutteringsarbeidet gjennom prosjektet «Barnas Mini VM».
– Vi er veldig fornøyd med det mangeårige samarbeidet med skiforbundet og gleder oss til nye aktiviteter i årene fremover, sier daglig leder Kai Johnsen i VVS Eksperten. For oss er dette blitt en viktig del av vår markedsføring både nasjonalt og ikke minst internt i kjeden. Våre medlemmer er stolte av å være med på å gi noe tilbake til barn og bredde i sponsorater som skaper sunne verdier, sier markedssjef Birgitte Tunheim.
– Sammen med VVS Eksperten ser vi nå frem mot å skape flere unike og gode opplevelser for både publikum og TV-seere frem til 2026, sier salgsansvarlig i Skiforbundet, Henning Olsbakk.