– Jeg er sterkt interessert i design, og jeg kommer fra en familie med arkitekter og designere. Derfor er jeg også godt kjent med Grohe. Det var først og fremst det designmessige som tiltrakk meg, men nå ser jeg jo hvor morsomt det er å jobbe med VVS bransjen generelt. Det er en kompleks og spennende bransje. Grossistleddet er nytt for meg som kommer fra bilbransjen, men det skal jeg nok lære meg å håndtere, sier hun med et smil.
– Vi har jo de beste produktene i alle priskategorier. Det vet grossistene og det vet de aller fleste forbrukerne også, sier hun med en selgers overbevisning.
Dermed kan vi slå fast at Oslo-jenta må stå på for å øke Grohes forholdsvis lave markedsandeler i Norge.
Kristine er utdannet innen språk, og har en cand.mag. grad. Hun har en master i fransk og planen var en forskerkarriere. Det hadde hun imidlertid ikke tålmodighet til. Hun syns alt gikk så langsomt på universitetet, og hoppet dermed av den saktegående karusellen.
Marketing er imidlertid noe som har fenget henne side hun var ung student. De første oppdragene fikk hun i sin mors reklamebyrå og senere har hun også vært aktiv innen dette feltet med ulike arbeidsgivere, nå sist altså Citroen. Kristine styrer det norske markedsarbeidet fra København.
– At jeg sitter i Danmark betyr at vi arbeider tett sammen som et nordisk marketing-team. Vi er fire personer som sitter sammen og fremmer de samme merkevarene, og som koordinerer godt gjennomarbeidede kampanjer. Vi mener det er en styrke. Noen staker ut strategier, mens andre er mer operasjonelle.
Selv om kontoret er i København vil Kristine være mye i Norge. Det er kort vei fra mellom de to landene, slår hun fast.
Et lite, men morsomt paradoks er at danske Ebbe Normann Kristensen sitter i Oslo som salgssjef for Norge, mens norske Kristine altså har kontor i København og flyr inn til Oslo tre-fire ganger hver måned.
– Det fungerer helt ok for meg også, sier Ebbe Normann Kristensen, som gleder seg til konstruktivt samarbeid med sin nye kollega på marked.