Sanitær

God service – veien til suksess

22.11.07: Baderingen arrangerer hvert år kåring av kjedens beste butikk, og det er noen stolte eiere av Moss Bad & VVS Senter som har blitt kåret til kjedens beste butikk for andre år på rad.


 

 

Bildet viser de fornøyde vinnerne med sine ansatte: Bak fra venstre Tommy Persson, Heidi Fosse og Leif-Helge Kalvik. Foran sitter Mai-Britt Henriksen og Stian Olstad.


Av Mette Ellefsen 
 

Leif-Helge Kalvik fra Moss og Tommy Persson fra Fredrikstad slo sine pjalter sammen for drøye to år siden, noe som skulle vise seg å bli en suksess.

– Vi jobber og jobber og kundene strømmer på, forteller de to eierne. Dagene flyr av sted og vi måtte raskt ansette flere i butikken for å serve kundene på en god måte, forteller de to eierne entusiastisk.
Leif-Helge Kalvik har vært mange år i bransjen. Han startet hos Brødrene Dahl i 1980 og har vært i bransjen siden, kun med et avbrekk i to år innen gavebransjen (SIA).
– Gavebransjen var også spennende, forteller Kalvik, det vises nok godt i butikken. Det er kanskje det som gjør butikken vår litt annerledes. Her skal man kunne finne noe for enhver smak, smiler han. Og her finner man produkter for både ham og henne. Om det er en dusj, et toalett eller rett og slett en ny badekåpe eller blomstervase, alt det finner du her, blant mange andre spennende ting. Om minsten har lyst på en badeand i det nye badekaret, så har de selvfølgelig det også. 

Tommy Persson jobbet som butikkleder i en vvs-butikk i Fredrikstad og Kalvik som butikkleder hos Moss VVS. Begges arbeidsplasser ble kjøpt opp av Bravida-systemet og de fulgte med på lasset. Etter en tid tok Persson kontakt med Kalvik og spurte om de skulle satse på en egen butikk. De ble enige og åpnet butikken som har vokst raskt fra dag en, og som har endt opp med å bli kåret til kjedens beste butikk to år på rad. 

Vi merket pågang fra starten, forteller gutta som ikke har mange pust i bakken i løpet av en dag. Her går det i høyt tempo fra vi kommer til vi stenger døren. Vi har ansatt to flotte jenter i butikken, vi har en lærling i butikkfaget, da vi har blitt godkjent som en lærebedrift og håper vi gjør en god jobb der. Ellers så har vi vår egen husrørlegger, som tar på seg kriseoppdrag for våre kunder. Utover det samarbeider vi med Bravida når det gjelder alle andre jobber. De kjenner vi og vet at de gjør en god jobb. 

På vårt spørsmål om hva som er oppskriften bak suksessen, svarer Kalvik spontant: – Servicen vi yter. Her skal alle kunder behandles godt og få den hjelpen de trenger. Vi skaffer det meste og er hyggelige mot alle, sier han bestemt. 

Diplomet ble delt ut under kjedens årsmøte i Vilnius, i 28.etg, så høyden var stor, smiler Kalvik.
Vi er i en stadig voksende bransje og det er stadig nye produkter som kommer på markedet. I Baderingen har vi et grunnsortiment som alle medlemmer skal ha i sin butikk, men vi stiller også fritt til å ta inn produkter fra underleverandører. Det gjør at vi kan ha et mangfold i butikken, som dekker de fleste kunders behov og ønsker. 

Totalbad
Om kunden ønsker det, tilrettelegger vi hele oppussingen av badet deres. Vi har da et møte med kunden her i butikken og diskuterer hva de ønsker. Så sender vi en konsulent fra Bravida hjem til kunden. Han går gjennom et skjema sammen med kunden og da har vi et bilde på hva som ønskes. Utifra dette lager vi et skriftlig tilbud på den jobben som berører alle håndtverkerne som rørlegger, flislegger, elektriker og snekker. Når tilbudet blir akseptert av kunden starter jobben med å tegne badet og finne de rette produktene, som fliser, innredning, toalett, dusj/badekar etc.
Da blir det et møte mellom kunden, butikken og Bravida ( alle Baderingen medlemmene har egne samarbeidspartnere etter eget ønske, eventuelt egne fagmenn som er ansatt av medlemsbutikken).

– Vi samarbeider med Bravida og Moss Fagflis, da vi vet at de står for kvalitet og dyktige folk, forteller Kalvik.
I dette møtet kommer vi til enighet med kunden om alt som hører med i pakken, samt oppstartsdato. Som regel settes jobben i gang 2-3 uker etter møtet og er det snakk om en totalrenovering går det gjerne 4 uker fra start til slutt.
Det er vi som butikk som står som ansvarlige ut mot kunden, forteller Kalvik. Skulle det oppstå problemer i etterkant er det vårt ansvar å sørge for at kunden blir fornøyd til slutt, avslutter han.