Sanitær

Grohe tilbake på sporet

26.08.08: Etter halvannet år nærmest fraværende i markedet på Østlandet, og med store hull i bemanningen er Grohe AS igjen tilbake på sporet. Det sier Kjetil Grønbakken, Trade Marketing Manager for Grohe AS, til VVS aktuelt.
Bildet: Kjetil Grønbakken, Trade Marketing Manager for Grohe AS, skal gjenvinne markedet som lenge har ventet på en ny giv fra den tyske sanitør-giganten Grohe.

Av Odd Borgestrand

-Det har vært en turbulent og vanskelig tid både i Norge og Danmark. Nå er organisasjonen igjen på plass, og vi kan yte den service vi ønsker overfor våre kunder, spesielt grossister, fagkjeder og rørleggere.   
Grønbakken er den første til å innrømme at Grohe AS ikke har vært spesielt synlig i markedet det siste halvannet året. En rekke nøkkelpersoner forsvant, og det har tatt tid å bygge opp en delvis ny organisasjon med ”de rette” medarbeiderne. Nå har Grohe 10 heltidsansatte medarbeidere i sin norske avdeling, og vil i løpet av høsten gjøre en rekke framstøt for å gjenvinne tillit og marked.
-Heldigvis er det ingen som trekker våre produkter i tvil. De som kjenner oss, men har savnet oss en periode, vet at vi har et godt merkenavn og produkter til riktige priser, sier Grønbakken. Uten et godt merkenavn ville det vært betydelig tøffere å kjempe seg inn i markedet igjen. 

Kommer til VVS-dagene
For første gang på mange år skal Grohe AS også delta under VVS-dagene på Lillestrøm.
-Der skal vi bruke tiden godt til å møte ”gamle” og nye bekjentskaper. Spesielt våre nye distriktsledere skal utnytte tiden godt som en møteplass for å bygge relasjoner med de mange som gjerne vil gjenopprette den kontakten vi ikke har klart å opprettholde mens vi var underbemannet, sier Grønbakken.

Hele artikkelen kan du lese i VVS aktuelt nr 6/2008, som også er vårt messenummer for VVS-dagene.