Nyheter

GROHE X vant prestisjepris

Tidligere i år lanserte GROHE en ny digital plattform for å gi kundene sine en skreddersydd opplevelse inn i merkevarens univers. Få måneder etter lanseringen, vinner GROHE X denne gjeve prisen.

– Som en prisvinner har GROHE vist at de tenker «utenfor boksen». De vet hvordan man skal handle raskt under vanskelige tider, og søke nye designtilnærminger. På denne måten mestrer de viktige utfordringer, samtidig som de gir et verdifullt bidrag til videre utvikling av samfunnet, sier Prof. Dr. Peter Zec, administrerende direktør i Red Dot, i en pressemelding.

Første i bransjen

Med GROHE X har LIXIL i EMENA utviklet den første digitale plattformen av sitt slag i bransjen for deres GROHE-merkevare, sammen med sterke partnere VOK DAMS, IBM og D’art. Innholdet som vises på plattformen er tilpasset behovene til merkevarens ulike målgrupper som rørleggere, grossister, arkitekter og sluttforbrukere. I tillegg fungerer plattformen som et møtested hvor man kan få råd og inspirasjon, og kommunisere direkte med GROHEs eksperter.

2500 daglige sidevisninger

– GROHE X er mye mer enn en erstatning for digitale messer. De 35 000 besøkende og 70 000 sidevisningene allerede den første uken viser oss nettopp dette. For øyeblikket er besøkstallene på 2500 daglige visninger. Plattformen er designet for å posisjonere kommunikasjonen vår for fremtiden, og vi er glade for at plattformen blir anerkjent internasjonalt, nå også med Red Dot Award 2021. Dette gir oss en bekreftelse på at vi har skapt noe som ikke bare er godt designet, men også et vellykket verktøy for å kommunisere vår merkevare, sier Jonas Brennwald, leder LIXIL EMENA og co-CEO Grohe AG.

Mer informasjon om GROHE X-plattformen grohe-x.no her