Hansgrohe Group ser tilbake på nok en vellykket ISH-messe. 163 000 gjester fra Tyskland og resten av verden besøkte messehallene i Frankfurt – 6 prosent flere enn ved ISH 2023. Med fokus på design og omtanke for ressurser presenterte selskapet produktinnovasjoner fra merkene AXOR og hansgrohe på en 2000 m2 stor stand. Spesielt området «Sustainable Living» vakte stor oppmerksomhet med sine fremtidsrettede løsninger for ansvarlig bruk av vann.

Begeistret juryen
I forbindelse med messen ble Hansgrohe Group tildelt en lang rekke designpriser. hansgrohe-innovasjonene Raindance Alive og Avalegra AquaUnit mottok begge en iF Gold Award for sitt design, som begeistret juryen i baderomskategorien.
I tillegg har iF Design Award 2025 blitt gitt til nesten alle de presenterte nyhetene, inkludert AXOR ShowerSphere dusjene og fra varemerket hansgrohe: Ecostat Comfort innbyggingstermostatene, LavaPura Element dusjtoalettet, iFrame Element E trykkplatene, Exafill karpåfyllingssettene, Xuniva Evo servantene og dusjserien Activera.
Ressursbesparende løsninger
«Sustainable Living»-området på messestanden vakte mye oppmerksomhet med innovative metoder for å spare og resirkulere vann og energi. Hydraloop, et system som renser og resirkulerer gråvann, ble presentert her og vakte interesse fra mange gjester. I AXOR-området på standen avduket designmerket den nye dusjkolleksjonen AXOR ShowerSphere i samarbeid med Antonio Citterio.

hansgrohe-merket presenterte innovative komplette løsninger for alle deler av det moderne baderommet under overskriften «Life is waterful». Premium-merket avduket blant annet en helt ny produktkategori med Avalegra AquaUnit: Nyheten er en symbiose av kran og servant.
– Utmerkede produkter, emosjonelle budskap og en fantastisk messestand var en suksessoppskrift som begeistret våre kunder og samarbeidspartnere, oppsummerer CEO Hans Jürgen Kalmbach.
De nye produktene fra AXOR og hansgrohe vil bli lansert i Norge i løpet av 2025 og 2026.






