Heidenreich fortsetter å sette rekorder

 
Heidenreich fortsetter å sette rekorderBildet: Administrerende direktør i Heidenreich, Bjørn Moen (t.v.) og markeds- og bærekraftsdirektør, Kjetil Grønbakken
Heidenreich kan se tilbake på nok et rekordkvartal, med september som den beste omsetningsmåneden noensinne siden oppstarten i 1904.

- Det har vært to år med omstilling, vekst og suksess, og vi har bare så vidt begynt, sier administrerende direktør i Heidenreich, Bjørn Moen i en pressemelding

- Den viktigste omstillingen har vært å gi ansvar med tilhørende myndighet til de som jobber tettest på kundene. Det å flytte beslutningsmyndighet til de som møter kundene hver dag er vår måte å sette kundene i fokus på. Og resultatene så langt i år forteller oss at det har virket, kundene har handlet mer og mer hos oss gjennom hele pandemiperioden. Vi vil takke kundene for at vi får anledning til å levere til dem og hjelpe dem med problemløsning i hverdagen. Både VVS- og VA-kundene stiller stadig økende krav til sin grossistforbindelse, og disse kravene skal vi leve opp til også i fremtiden, sier Moen.

Trivsel blant de ansatte

Trivsel blant de ansatte er en forutsetning for å levere gode resultater. Da Bjørn Moen tok over sjefsrollen for to år siden, var hans mantra at den store forskjellen ligger i menneskene som jobber i organisasjonen. Og det ser ut til å ha gitt resultater; Heidenreich har nylig gjennomført en intern undersøkelse blant de ansatte, som viser at over 90% sier at de ser positivt på fremtiden som ansatt i Heidenreich. Den samme undersøkelsen viste også at over 98% av de ansatte var fornøyd med informasjonen de fikk fra arbeidsgiver under koronaperioden.

Bærekraftstiltak - en forutsetning 

Bærekraft er ikke noe selskaper lenger kan smykke seg med, men det er konkrete mål og tiltak. Markeds- og bærekraftsdirektør Kjetil Grønbakken i Heidenreich innrømmer at det er ambisiøse mål som er satt. 
- Vi skal redusere våre utslipp med min 70% innen 2030. Dette krever tiltak som vi allerede er i gang med.  Vi skal fortsette å redusere det vi gjør i dag som ikke er bra, og øke det vi må gjøre som er bra for en bærekraftig fremtid. Vi har ikke bare ambisiøse mål, men vi er også tydelige på virkemidlene vi må iverksette for å nå målene. Helt tilbake til 2010 har vi vært Miljøfyrtårnsertifisert og denne sertifiseringen er en våre tydeligste dokumentasjoner for bærekraftinnsatsen i selskapet. Miljøfyrtårn-sertifisering er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp, og godkjent som miljødokumentasjon i anbudskonkurranser, sier Grønbakken.

- Bærekraft er samarbeid

- Vi har tydelige vekstmål fremover og vi skal fortsette å ta markedsandeler og bærekraftstiltak er derfor en nødvendighet. Mange av våre tiltak iverksettes selvsagt internt, samtidig som vi er tydelige på at vi kan ikke få til alt alene. Bærekraft er samarbeid. Vi kan gjøre litt hver for oss, sammen kan vi gjøre mye. Skal vi nå våre mål, ikke bare i Heidenreich, men for hele kloden så er vi avhengig av samarbeid og felles innsats. Det vil kreve tilpasninger fra alle parter i den verdikjeden som vi er en del av, presiserer Kjetil Grønbakken.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår