Heidenreich tar et nytt og viktig steg i sin digitale kundereise. Grossisten lanserer nå digital pakkseddel, en løsning som skal gjøre produktlevering enklere, mer oversiktlig og mer bærekraftig for kundene
Enklere hverdag for kundene
Med digital pakkseddel får kundene full oversikt over leveransen direkte på mobilen. Ved å skanne QR-koden på kolliet kan de se innholdet i ordren, utføre mottakskontroll, legge til kommentarer og sende rapport til e-post. Alternativt kan de laste ned en tradisjonell PDF-pakkseddel via sporingssiden.

– Vi er superstolte over å ha denne løsningen på plass. Den gir kundene en mer moderne og intuitiv opplevelse, og er en naturlig fortsettelse av vår satsing på digitalisering. Etter lanseringen av vår nye netthandel, som har fått svært gode tilbakemeldinger på brukervennlighet og produktinformasjon, er digital pakkseddel neste skritt på reisen, sier Mats Orud Johansen, Transportsjef i Heidenreich.
– Dette er et viktig skritt på vår digitale reise. Vi har hatt kundene i fokus når vi har utviklet løsningen, og målet er å forenkle hverdagen deres. Digital pakkseddel gir bedre oversikt, sparer tid og reduserer papirbruk – et tydelig bidrag til både effektivitet og bærekraft, sier Geir Vegar Ellingsen, logistikkdirektør i Heidenreich
Bærekraft og innovasjon i fokus
– Digital pakkseddel betyr mindre papir og mer effektiv kommunikasjon. Dette er en del av Heidenreichs mål om å kombinere innovasjon med bærekraftige løsninger. Løsningen gjelder for alle leveranser med egne biler fra vårt sentrallager, og alle leveranser gjennomført med ColliCare. Vi jobber også med integrasjonen mot vår eksterne transportør Schenker, sier Ellingsen avslutningsvis i pressemeldingen.