Sanitær

Henter inspirasjon i Bologna også i år

Tre norske representanter som har latt seg inspirere under årets Cersaie i Bologna. Fra venstre Ann-Kristin Haugen Axelsson
Tre norske representanter som har latt seg inspirere under årets Cersaie i Bologna. Fra venstre Ann-Kristin Haugen Axelsson

Representanter fra Varme & Bad sammen med Purus Joti har tradisjonen tro tatt turen til Bologna også denne gang.  Med det grønne Corona-passet og munnbind i lomma fikk de inspirerende dager på årets messe, forteller salgs- og markedssjef i VB, Børge Aanestad til VVS Aktuelt.

-Dette er først og fremst en inspirasjonsreise med tanke på trender for framtidens baderom for vår del, sier han.

Sulteforet på inntrykk
-Det er viktig å møte folk igjen. Vi er sulteforet etter halvannet år på hjemmekontor. Den fysiske delen av denne bransjen er svært viktig, og vi må utnytte de plattformene vi har for praktisk og innovativt samarbeid, understreker Aanestad.

-Vi har opplevd inspirerende dager i Bologna. Byen og landet har så utrolig mye å tilføre oss. Her er det virkelig lett å bli inspirert. Det er mye fantasifullt og flott i alt fra armaturer til fliser. Derfor lærer vi noe nytt spesielt når det gjelder eksponering både av konsepter og produkter sier han.

Individuelle løsninger
Ann-Kristin Haugen Axelsson er interiør- og retail-designer i VB, og registrer at trendene under årets Cersaie-messe er en videreføring av det hun så for to år siden.

-Det er plass for de individuelle løsningene, og det er lov å utforme sin egen, personlige stil. Cersaie-messen er både allsidig og fargerik. Her er det mange taktile overflater, både på armaturer, møbler og fliser. De hvite detaljene i armaturene har forøvrig fortsatt en sterk plass i vareutvalget, konstaterer hun.

Planlegger nye produkter
Salgssjef i BLS Norge, Søren Brøndum Knudsen, har også latt seg inspirere. -Det er alltid noe å hente fra messen i Bologna. Den er litt annerledes, samtidig som den er innovativ. Vi er her først og fremst for å fange opp trender og hente inspirasjon til å utvikle nye og spennende produkter som vi kan tilby vårt marked i løpet av de nærmeste årene. Når vi er sammen med representanter fra VB utvikler vi alltid nye ideer med tanke på videre samarbeid, sier han.

Av Odd Borgestrand