17.03.08: Arne Stensrud fra Tjersland & Co rusler fra stand til stand på Mostra Convegno Expocomfort-messa i Milano. Som nestor i VVS-bransjen i mange år, og som engasjert importør ser han hele tiden etter nye og spennende produkter, spesielt innen sanitær.
Bildet: -Snart kommer det friskere farger på badet, mener importøren Arne Stensrud fra Tjersland & Co i Oslo.
Av Odd Borgestrand
Tjersland & Co har eksistert som VVS-bedrift siden 1911, og har siden blitt et begrep i Oslo sentrum. Stensrud mener baderommet ikke har fått den samme oppmerksomheten som resten av boligen i mange år, men nå er det blitt et stort fokus nettopp på baderommet.
Tjersland & Co har i stor grad gjort vært en eksponent for dette de siste årene. Gjennom flere reiser i sør- og mellom Europa har Stensrud plukket ut baderomsmøbler for å skape en stil hvor mangfold, farger og design spiller hovedrollen. Det er mye spennende å hente i italiensk, tysk og spansk interiørkunst, mener Arne Stensrud.
Mangfold i Milano
Mostra Convegno Expocomfort-messa i Milano viser først og fremst mangfoldet, men ikke de store nyhetene i år, mener Arne Stensrud. Italienerne er i front når det gjelder design, og messa i Milano er derfor viktig. De store nyhetene er fraværende, men det kommer mer farger etter at vi har vært i en hvit epoke, slår han fast
Vi møter Stensrud på standen til den lille italienske produsenten Ellebi. En spennende produsent, fordi de er flinke med former, farger og materialer. De kombinerer glass, stål og keramikk på en spennende måte. Stensrud tror det norske markedet trenger noe tid for å våge røde og grønne baderomsmøbler, men sort er allerede på god vei inn i våtrommene.
Det spesielle
Stensrud ser etter de spesielle produkter som kan ha en nisje i Norge. De store bestselgerne som selges som massevare av grossistkjedene er ikke vårt marked. Vi skal ha det spesielle, understreker Stensrud.
Hva betyr pris?
-For mange betyr pris en god del, men det er også et marked der pris ikke betyr noe. Noen er villig til å betale for det de ser, og det er nok vårt marked.
Av Odd Borgestrand
Tjersland & Co har eksistert som VVS-bedrift siden 1911, og har siden blitt et begrep i Oslo sentrum. Stensrud mener baderommet ikke har fått den samme oppmerksomheten som resten av boligen i mange år, men nå er det blitt et stort fokus nettopp på baderommet.
Tjersland & Co har i stor grad gjort vært en eksponent for dette de siste årene. Gjennom flere reiser i sør- og mellom Europa har Stensrud plukket ut baderomsmøbler for å skape en stil hvor mangfold, farger og design spiller hovedrollen. Det er mye spennende å hente i italiensk, tysk og spansk interiørkunst, mener Arne Stensrud.
Mangfold i Milano
Mostra Convegno Expocomfort-messa i Milano viser først og fremst mangfoldet, men ikke de store nyhetene i år, mener Arne Stensrud. Italienerne er i front når det gjelder design, og messa i Milano er derfor viktig. De store nyhetene er fraværende, men det kommer mer farger etter at vi har vært i en hvit epoke, slår han fast
Vi møter Stensrud på standen til den lille italienske produsenten Ellebi. En spennende produsent, fordi de er flinke med former, farger og materialer. De kombinerer glass, stål og keramikk på en spennende måte. Stensrud tror det norske markedet trenger noe tid for å våge røde og grønne baderomsmøbler, men sort er allerede på god vei inn i våtrommene.
Det spesielle
Stensrud ser etter de spesielle produkter som kan ha en nisje i Norge. De store bestselgerne som selges som massevare av grossistkjedene er ikke vårt marked. Vi skal ha det spesielle, understreker Stensrud.
Hva betyr pris?
-For mange betyr pris en god del, men det er også et marked der pris ikke betyr noe. Noen er villig til å betale for det de ser, og det er nok vårt marked.