For å nå målgruppene er det utviklet en digital kampanje rettet mot henholdsvis forbrukere og bransjen. Blant annet blir en serie bannerannonser knyttet opp mot oppussingsobjekter på finn.no, der leseren blir ledet videre til VVS-relaterte råd og tips relevant for den som skal kjøpe eller pusse opp bolig.
– Som en påminnelse om arbeidet blir det en intern kampanje på flere av fagbladenes nettsteder. Denne begynner første uken i mai, forteller kommunikasjonssjef Tirill Ilebekk Hansen i Norske Rørleggerbedrifters Landsforening-VVS i en pressemelding til VVS aktuelt.
Aktuelle saker
Samtidig som skikkeligrørlegger.no skal være et varig fakta- og ressurssted, ser man at behovet for å kunne være mer dagsaktuell, med for eksempel kommentarer på medieutspill, er økende.
– Derfor hiver skikkelig rørlegger seg på bloggbølgen. Dette blir et treffpunkt hvor man kan adressere nyhetsaktuelle saker, hvor man kan vise frem spennende produktnyheter og rørleggerfagets mangfold, forteller Ilebekk Hansen.
Planen er også å vise bredden i rørleggernes kompetanse, noe som i vår blir eksemplifisert gjennom fokus på vannbåren varme og hvilke løsninger rørleggerne kan tilby innen oppvarming i annonser som skal på trykk i blant annet A-magasinet, Dagbladet Magasinet og helgebilagene i flere andre aviser.
Kompetansen vil også formidles gjennom redaksjonelle utspill, med blant annet fokus på Tek 10 og søknadsprosess for baderom. Bransjen merker også økende interesse for dokumentasjonsspørsmål.
Ambassadører
Ved å tilby kundene skikkelig dokumentasjon, skriftlig kontrakt og detaljerte anbudsbeskrivelser, viser enkeltbedrifter at det er forskjell på aktører i VVS-bransjen. For denne runden er det utarbeidet en informasjonsfolder som rørleggerne kan dele ut til sine kunder. Tanken er å gi enkel tilgjengelig informasjon om hva som kjennetegner en skikkelig rørlegger og skikkelige VVS-produkter. I folderen legges det til rette for et profileringselement for den enkelte bedrift.
I høst hadde skikkelig rørlegger suksess med å fronte prosjektet gjennom egne talspersoner.
Carsten Engh fra Porsgrunn Rørleggerforretning, Hilde Jensen fra Jensen Varme & Sanitær AS i Drammen og Anders Fossen fra Jørstad KTL gjorde en flott innsats for å fremme skikkeligrørlegger.no. De to førstnevnte blir med videre, mens Ben Schreier fra Nore VVS har sagt ja til å overta Anders Fossen sin rolle.