1VVS dagene 2012

Ingen VVS-døgnflue

Bildet:Onninens Segmentdirektør VVS
Bildet:Onninens Segmentdirektør VVS
01.10.12: Onninen kommer til VVS-dagene med et klart budskap: «Vi er kommet for å bli!»
Av Bjørn Laberg

Hva blir hovedfokus for Onninen under VVS-dagene?

– Vi har brukt mye tid og ekstern hjelp til å forberede VVS-dagene, og det er mange detaljer som skal planlegges og avstemmes. Fokus for oss blir kostnadseffektive løsninger for rørleggeren. Dette vil vi vise på en enkel og lettfattelig måte på messa. Vi ønsker å synliggjøre at vi er Norges nye og moderne VVS grossist. Det er med andre ord svært viktig for oss å vise bransjen at vi er kommet for å bli, sier Onninens Segmentdirektør, VVS, Per Erik Strand til VVS aktuelt.

Hvordan oppleves dagens markedssituasjon, og hva blir utfordringene til Onninen framover?

– Det er et marked med god fart i, med høyt aktivitetsnivå for de fleste VVS-aktørene.
Vår utfordring blir å få bransjen til å se og forstå Onninens VVS konsept, slik at den enkelte oppdager at det faktisk er lønnsomt å handle gjennom oss. Samtidig synes jeg det er viktig å få frem at bransjen må vise ansvar, ta bedre vare på en ny aktør, dersom man mener alvor med å ønske seg større konkurranse, understreker han.

– VVS bransjen må lære seg å endre handlemønster raskere enn før, dersom man skal overleve i fremtiden. For oss blir VVS-dagene en gyllen anledning til å få frem dette budskapet, sier Per Erik Strand.