ISH som arrangør føler seg forpliktet til å gi designere god plass. De ønsker at designerne nettopp skal bruke ISH som et utstillingsvindu for sine visjoner og tanker om framtidens bad.
Den norske importøren Morten Engebretsen AS,
som blant annet forhandler KWC, sender store deler av sitt mannskap til årets messe. Nettopp design og innovasjon står sterkt hos sveitsiske KWC, som VVS aktuelt tidligere har presentert gjennom fyldige reportasjer.
KWC har allerede utviklet en teknologi som de kaller for Coolfix, og som sikrer en kraftig besparelse i energi- og vannforbruk. KWC er blant selskapene som vil lansere nyheter, og det er nok en av grunnene til at daglig leder i Morten Engebretsen AS, Eva Hannisdahl Bjørn-Hansen, tar med seg sine medarbeidere til Frankfurt neste uke.
– Vi mener dette er den viktigste internasjonale messen for vår bransje. På ISH får vi førstehåndskunnskap om produktlanseringer og ellers god oversikt over hva konkurrentene sysler med,, sier Eva Hannisdahl Bjørn-Hansen til VVS aktuelt.
Møter og refleksjoner
-Her får vi mange effektive møter på få dager. Vi møter dessuten ansatte hos de forskjellige leverandørene som vi normalt ikke ser så ofte da de jobber med andre funksjoner enn salg / eksport. På ISH får vi gode samtaler med toppledelse og eiere, markedsføringsfolk og teknisk personale som vi ellers treffer sjelden. Det gir rom for ny visdom og refleksjoner som vi tar med oss i merkevarebyggingen i eget marked, sier Eva Hannisdahl Bjørn-Hansen videre.
Hennes mål er å få gjennomført møter og forhandlinger med eksisterende og potensielle leverandører. I tillegg skal hun og hennes medarbeidere drive generell nettverksbygging og ha det litt sosialt og hyggelig sammen som kollegaer.