Nyheter

Jakter på grønne utstillere

70 utstillere i Oslo Spektrum er ambisjonen til Tonje Hennig og Arne Markussen. Potensielle utstillere kan vente seg en telefon fra det grønne salgsteamet til Green Arena Scandinavia. (Foto Leo Nygænen).
70 utstillere i Oslo Spektrum er ambisjonen til Tonje Hennig og Arne Markussen. Potensielle utstillere kan vente seg en telefon fra det grønne salgsteamet til Green Arena Scandinavia. (Foto Leo Nygænen).

23. og 24. september arrangeres Green Arena Scandinavia for første gang i Oslo Spektrum. Sammen med seks av landets fremste grønne organisasjoner satser Bygg Reis Deg på å sette fart i utviklingen av en grønnere byggenæring.

Inspirasjon utenfra

Foredragsholdere fra inn- og utland i to konferansesaler, omkranset av et 70-talls utstillere blir rammen for høsten storsatsning i byggenæringen.
– Nysgjerrigheten er stor blant potensielle utstillere, sier en smilende salgssjef Arne Markussen som sammen med Tonje Hennig jobber på høytrykk i sommervarmen med å overbevise potensielle utstillere om at dette er årets unike mulighet til å komme i direkte dialog med aktører fra hele byggenæringens verdikjede. 

LES OGSÅ: Grønt event for bygg og eiendom

– Vi har hentet inspirasjon fra tilsvarende arrangementer i utlandet, røper Markussen.

– Ved å mikse korte, temafokuserte konferansemoduler med et standardisert utstillingskonsept med utstillere som støtter opp under konferansens visjon om en grønnere byggenæring, skaper en unik faglig møteplass for alle fag og profesjoner.  Skillet mellom utstiller og konferansedeltager blir borte – alle er med på et gigantisk dialogtorg gjennom hele konferansen, sier Arne Markussen i en pressemelding.

Green Arena Scandinavia arrangeres av Bygg Reis Deg AS sammen med bygge- og eiendomsnæringens grønne organisasjoner; Norwegian Green Building Council, Grønn Byggallianse, SmartCity Bærum, FutureBuilt, Powerhouse og bransjeorganisasjonen Norsk Eiendom.