Av Birgitte Henriksen
NRL jakter nå på personer som kan tale rørleggernes sak utad.
– Er du en talefør rørlegger, med kompetanse innenfor tradisjonelle røroppgaver, produkter eller miljøvennlig oppvarming? Da vil vi høre fra deg!, lyder oppfordringen på nrl.no.
I første omgang ser NRL etter rørleggere innen tre hovedområder:
– Tradisjonelle rørleggeroppgaver. Her ser man blant annet etter en person som er interessert i oppussing av bad og kjøkken og som gjerne deler råd og tips for å forebygge vannskader.
– Klima, energi og miljø. Med økt fokus på miljø og klimautslipp, forventes det at stadig flere vil ha spørsmål rundt hvordan man skal gå frem og hva rørleggeren kan bidra med. Her søkes det etter rørleggerbedrifter som satser på vannbåren varme og energi.
– Produkteksperten. Utfordingen ligger i å formidle hvorfor forbrukere skal velge å kjøpe vvs-utstyr gjennom fagfolk med faste grossistforbindelse, uten å angripe verken byggevarekjeder eller nettforhandlere.
Kampanjens temaekseperter vil blant annet arbeide med kommentarer i forbindelse med planlagte medieutspill – være seg i aviser eller også kanskje i forbrukerprogram på tv.