Sanitær

Kom bra ut i 2009

Bilde: Trade marketing manager i GROHE Norge
Bilde: Trade marketing manager i GROHE Norge
19.01.10: Til tross for svingninger endte 2009 på nivå med året før for GROHE, og det nye året ble startet med lansering av flere produktnyheter på plakaten.
Av Birgitte Sofie Henriksen

Men på spørsmål om hva som blir det viktigste satsingsområdet i år, svarer trade marketing manager i GROHE Norge, Kjetil Grønbakken også at selskapet ser på muligheter for å øke bemanningen i organisasjonen. 

Usikre
De ansatte får også mye av æren for at 2009 ble et bra år.

– 2009 var et år vi var usikre på hvordan ville utvikle seg. Det har vært et spennende år hvor noen måneder gikk over all forventning, mens andre måneder ble dårligere enn forventet. Takket være mange gode samarbeidspartnere og en utmerket innsats fra våre ansatte så kom vi bra ut i 2009, sier han til VVS aktuelt. 

Han tror allikevel at det første halvåret i 2010 vil bli bedre enn første halvår i 2009, og likeledes at siste halvår blir bedre i år enn i fjor.
– Dette henger blant annet sammen med flere spennende nyheter som lanseres. I siste halvdel av 2010 tror vi også at prosjektmarkedet har begynt å røre litt mer på seg igjen, sier han. 

Kokende vann fra krana
Viktige produktnyheter i år er blant annet GROHE Fresh, en frisk luft/ rensetablett til GROHE Rapid innbyggingsløsning for vegghengt toalett.

– En annen viktig nyhet er GROHE Red, som er en kjøkkenarmatur som gir ferdig kokt vann (100 grader) rett i kjøkkenkranen. Denne har i tillegg den ordinære kaldt/ varmtvann funksjonen som en ordinær kjøkkenkran, sier han.

I tillegg kommer flere nye trykkplater til vegghengt toalett, nye armaturseier og spennende nyheter innen dusjsortimentet.
– Så det er et spennende år med tanke på produktnyheter, sier Grønbakken, og legger til at GROHE enda ikke har tatt avgjørelsen om deltakelse på VVS Dagene.