Fagrådet for våtrom (FFV)s Daglig leder Cato Karlsen, understreket nettopp dette for sitt Litex-vertskap, Daglig leder Jørn Davidsen, teknisk Sjef Per Ole Rykkelid og markedsdirektør Ingunn Livgård.
– Vi gjør en bedre jobb for medlemmene våre når vi med egne øyne og ører ser og hører hva de holder på med. Og ikke minst uten filter får vite hva de ønsker vi skal hjelpe dem med. At vi starter med Litex er ikke tilfeldig. Fortiden sto ikke på dagsordenen. Det var fint å se fremover sammen med ledelsen. Vi har åpenbart felles utfordringer som kan løses best gjennom et samarbeid der vi tilfører hverandre kompetanse, sier Karlsen.
– Drivkraften er et sterkt ønske om at norske bad må bygges enda tryggere med kompetanse og gode produkter. Vi er like opptatt av kvalitet i alle ledd som Litex er. Også når det gjelder etterrettelighet mht til Tekniske Godkjenninger og løfter gitt i markedskommunikasjonen. Vi tror det tettere samarbeid så vel med Litex som med andre medlemmer vi planlegger å besøke, vil være til gagn for alle seriøse aktører i badebyggebransjen. Selv om vi ennå ikke har avtalt termin, har vi konkret planer om en tilsvarende kontaktekskursjon til Fibo Trespo ganske snart, sier Karlsen til VVS aktuelt.
Litex var førstevalget i den nye FFV-sjefens satsning på kontaktmøter med medlemsmassen. Litt googling vil vise at forholdet mellom FFV og Litex ikke alltid har vært hjertelig. Cato Karlsen er klokkeklar på ønsket om å lære mest mulig om kundene sine for å bistå dem bedre.
– Nærkontakt er en forutsetning for effektiv kommunikasjon. 2-3 timers bedriftsbesøk gir et helt annet grunnlag for å gi råd, fordi jeg lytter mye bedre med tilegnet førstehåndskjennskap. Man kan lese seg til mye, men selv et TG-stempel sier ikke alt om relevante produktegenskaper, mener han.
– At jeg har lært mye nyttig på mitt lynkurs på Litex-skolen er helt klart. Samtidig er det jo hyggelig å registrere at Litxledelsen spør om opptakskrav for FFVs kurs. En uventet spin off av et besøk med fokus på utveksling av spisskompetanse til nytte for alle i bransjen, og særlig sluttkundene som etterspør tryggest mulige våtrom.