– Våre kunder har gjerne fem til ti ansatte. Mange av dem driver innen VVS, og har en travel hverdag med små ressurser for å løse administrative oppgaver. Med vår nye løsning kan kundene late som de er mye større enn de er, på en veldig proff måte, sier Åsa Lunde, adm. direktør i Dipper.
Dipper Bedriftsnett er en digital og moderne utgave av det gamle sentralbordet. Gjennom et nett- og appbasert verktøy kan bedriften selv bestemme hvem som skal motta samtaler på hvilke tidspunkt, aktivere talemenyer med forskjellige tastevalg og ta kontroll over strømmen av innkommende samtaler. Systemet gir også beskjed om en kollega er ledig, gjennom røde og grønne statusmarkeringer, før du setter over en samtale.
– Vi er alltid online i dag. Jeg tror alle innen VVS kan skrive under på at jobb- og privatsamtaler går om hverandre, og at det ikke er stopp selv om klokka blir fire. Vår løsning vil gjøre at du kan sette jobben litt på pause, men samtidig slippe inn private samtaler om du ønsker det. Du kan også tilpasse telefonoppsettet til for eksempel en vaktordning, slik at alle kan bruke sin egen mobil, men samtidig motta og administrere henvendelser på bedriftsnummer, sier Lunde.
Tjenesten lanseres i dag, midt i juni, noe hun tror er god timing for mange av Dippers kunder.
– Vi nærmer jo oss ferietid, og da vil Dippers Bedriftsnett komme ekstra til nytte. Så slipper kunder å ringe en kontakt i bedriften som er på ferie, og dermed ikke kan hjelpe, og den ansatte slipper å bli utsatt for unødvendige oppringninger. Så kan ferieroen senke seg, samtidig som kundene blir ivaretatt, avslutter Lunde.