Sanitær

Lanserer Grohe Rainshower i Norge

GROHE Rainshower introduseres på det norske markedet i høst.
GROHE Rainshower introduseres på det norske markedet i høst.
12.08.10: De siste ti årene har GROHE mottatt mange ettertraktede priser for sitt design, og har blant annet blitt hedret med en av verdens mest prestisjetunge designpriser ved flere anledninger.
Av Birgitte Henriksen

Den nye serien til Rainshower hånddusjer fikk reddot design award i 2009, og blir lansert i Norge i løpet av høsten. Serien har også blitt nominert til Tysklands fremste offisielle designpris, der de nominerte hedres at det tyske designråd på vegne av landets finansdepartement. 

Øko-knapp
Rainshower dukker opp i Norge nå i august, og består av de tre stilartene Icon, Eco og Solo.
– Det er med stor glede å introdusere Norge for serien som på grunn av innovasjon, funksjonalitet og kvalitet vant en av de mest gjeveste designpriser. Rainshower Icon har et ”glorieformet” dusjhodet, mens Eco reflekterer menneskets form slik at vannet fordeles ensartet og effektivt. Solo er et resultat av en forbrukerundersøkelse som viste at stråletypen rain er det vanntrykkmønster som benyttes oftest. I tillegg har hele serien en patentert øko-knapp som reduserer vannforbruket ytterligere, sier Kjetil Grønbakken, daglig leder i GROHE i en pressemelding til VVS aktuelt 

Personlige spyleplater
GROHE presenterer også de nye Nova Cosmopolitan WC-spyleplatene for å matche de brede utvalget av forskjellige baderomsstiler og armaturdesign. Platene kan brukes av kundene til å uttrykke sin personlige stil på en bedre måte.

De nye Cosmopolitan-overflatene omfatter ”blank svart og krom” og ”blank hvit og krom”. Overflaten ”blank hvit & økogrønn” passer godt til den nye Rainshower®-serien. 
– Med de ulike stilene på dusjhodene og annet matchende tilbehør til badet, er det ganske enkelt å bli mer designbevisst når man skal oppgradere badet. En slik oppgradering trenger ikke å koste så mye og er overkommelig for de fleste. De nye Nova- og Skate Cosmopolitan-seriene har trykte grafiske elementer, dette i kombinasjon med overflate av krom gir dette baderommet et helt spesielt og personlig preg, forteller Grønbakken.

GROHE DreamSpray teknologien gjør at vannet fordeles presist og jevnt i hver dyse, og er implementert i alle dusjene fra produsenten.